Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 152 днів. За цей час ми опублікували 25224 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
фото: chytomo

Європейське агентство з охорони довкілля опублікувало результати дослідження, у якому йдеться про вплив транспортного шуму на дітей. Згідно з ним, понад пів мільйона дітей у Європі мають труднощі з читанням через шумове забруднення.

Дані для дослідження надані країнами-членами Європейської екологічної агенції (EEA) відповідно до Директиви ЄС про шумове забруднення (END).

Згідно з дослідженням, понад 20% населення ЄС проживає в районах, де рівень шуму від транспорту шкодить здоров’ю. У міських районах цей показник може сягати 50%. Загалом у Європі близько 14 мільйонів дітей стикаються з рівнем шуму понад 55 дБ, що є шкідливим.

Через це щороку фіксують майже 550 000 випадків, коли у дітей є труднощі із читанням, більшість з яких (84%) спричиняє шум від дорожнього руху в містах. Шум від поїздів становить 15%, а від літаків — лише 1%. Також зафіксовано 60 000 випадків, коли транспортний шум викликає проблеми у поведінці у дітей, і 86% із них пов’язані з дорожнім рухом у містах.

У дослідженні зазначається, що шум від транспорту є одним із найшкідливіших екологічних чинників для здоров’я в Європі після забруднення повітря. Проживання в зонах із високим рівнем транспортного шуму пов’язане з підвищеним ризиком серцево-судинних, метаболічних і психічних захворювань. Діти, які постійно зазнають впливу шуму вдома або в школі, частіше стикаються з когнітивними, навчальними та поведінковими проблемами, а також з ожирінням.

У дослідженні також пропонується ряд заходів, які можуть покращити ситуацію з шумом:

  • Розмістити класи подалі від шумних доріг.
  • Розмістити буфери вздовж доріг або висадити дерева та кущі для зменшення шуму.
  • Розмістити обмеження швидкості та обмежити рух транспорту біля житлових зон.
  • Розмістити шумопоглинальні технології у транспортній інфраструктурі.
  • Розмістити звукоізоляційні вікна, двері та панелі.
  • Розмістити спальні та ігрові зони подалі від джерел шуму.

Зазначимо, що у «Хмарочосі» вже розглядалося питання, чому у Києві водії не дотримуються допустимого рівня шуму. Так, наприклад, рік тому, у листопаді 2023 році на бульварі Лесі Українки шум постійно перевищував денну норму 70 дБА і нічну 60 дБА. Попри рекомендовані 40 дБА вночі.

Містяни неодноразово намагалися з цим боротися, як от влітку 2024 року була опублікована петиція із вимогою до столичних посадовців посилити контроль за рівнем шуму від автомобілів на дорогах міста. Вона набрала необхідну кількість голосів і у грудні на неї надійшла відповідь, де зазначилось, що наразі в місті пропонують розглянути встановлення датчиків контролю шуму в Києві на базі комплексної системи відеоспостереження.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button