Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 26304 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
фото: chytomo

Європейське агентство з охорони довкілля опублікувало результати дослідження, у якому йдеться про вплив транспортного шуму на дітей. Згідно з ним, понад пів мільйона дітей у Європі мають труднощі з читанням через шумове забруднення.

Дані для дослідження надані країнами-членами Європейської екологічної агенції (EEA) відповідно до Директиви ЄС про шумове забруднення (END).

Згідно з дослідженням, понад 20% населення ЄС проживає в районах, де рівень шуму від транспорту шкодить здоров’ю. У міських районах цей показник може сягати 50%. Загалом у Європі близько 14 мільйонів дітей стикаються з рівнем шуму понад 55 дБ, що є шкідливим.

Через це щороку фіксують майже 550 000 випадків, коли у дітей є труднощі із читанням, більшість з яких (84%) спричиняє шум від дорожнього руху в містах. Шум від поїздів становить 15%, а від літаків — лише 1%. Також зафіксовано 60 000 випадків, коли транспортний шум викликає проблеми у поведінці у дітей, і 86% із них пов’язані з дорожнім рухом у містах.

У дослідженні зазначається, що шум від транспорту є одним із найшкідливіших екологічних чинників для здоров’я в Європі після забруднення повітря. Проживання в зонах із високим рівнем транспортного шуму пов’язане з підвищеним ризиком серцево-судинних, метаболічних і психічних захворювань. Діти, які постійно зазнають впливу шуму вдома або в школі, частіше стикаються з когнітивними, навчальними та поведінковими проблемами, а також з ожирінням.

У дослідженні також пропонується ряд заходів, які можуть покращити ситуацію з шумом:

  • Розмістити класи подалі від шумних доріг.
  • Розмістити буфери вздовж доріг або висадити дерева та кущі для зменшення шуму.
  • Розмістити обмеження швидкості та обмежити рух транспорту біля житлових зон.
  • Розмістити шумопоглинальні технології у транспортній інфраструктурі.
  • Розмістити звукоізоляційні вікна, двері та панелі.
  • Розмістити спальні та ігрові зони подалі від джерел шуму.

Зазначимо, що у «Хмарочосі» вже розглядалося питання, чому у Києві водії не дотримуються допустимого рівня шуму. Так, наприклад, рік тому, у листопаді 2023 році на бульварі Лесі Українки шум постійно перевищував денну норму 70 дБА і нічну 60 дБА. Попри рекомендовані 40 дБА вночі.

Містяни неодноразово намагалися з цим боротися, як от влітку 2024 року була опублікована петиція із вимогою до столичних посадовців посилити контроль за рівнем шуму від автомобілів на дорогах міста. Вона набрала необхідну кількість голосів і у грудні на неї надійшла відповідь, де зазначилось, що наразі в місті пропонують розглянути встановлення датчиків контролю шуму в Києві на базі комплексної системи відеоспостереження.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button