Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Пункт стягування плати за користування дорогою в Ірландії. Фото: JoachimKohlerBremen, CC BY-SA 4.0

Система для платних доріг, що дозволяє розраховувати розмір плати за їхнє використання, може коштувати близько семи мільярдів гривень, повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава в інтерв’ю Інтерфакс-Україна.

Кава наголосив, що слід розрізняти два різновиди платних доріг:

  • платні концесійні дороги — будують коштом інвестора, і він потім протягом певного часу бере плату за проїзд дорогою, щоб повернути інвестиції в її будівництво;
  • платні дороги, запроваджені у більшості європейських країн, — плата стягується, щоб покрити витрати на будівництво та утримання. Оплату стягують залежно від кілометражу, який проїхав автомобіль. Цей параметр фіксує спеціальна система.

«Це потребує розбудови спеціальної системи оплати й контролю, яка є недешевою. Ще до війни робили розрахунки вартості такої системи для основних державних доріг, вона була близько семи мільярдів гривень», — зауважив Кава.

Найпростіше технологічне рішення, за словами посадовця, — віньєтки. Це спеціальний документ або наклейка, що підтверджує оплату за користування дорогою. Їх використовують переважно в невеликих за площею країнах, які можна проїхати з повним баком без заправки. Такі системи діють у Чехії, Угорщині, Словаччині та Румунії.

«В Україні з огляду на площу країни, як і в Польщі, запроваджувати віньєтки немає жодного сенсу», — зазначає Кава.


Альтернативним способом є використання GPS-приладів або магнітних рамок з RFID-мітками.

Нещодавно в Міністерстві розвитку громад та територій повідомили, що запровадження платних доріг є вимогою ЄС до України.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button