Українські бізнеси за кордоном відходять від діаспори і звертаються до місцевих споживачів
За словами засновника «Львівських круасанів», покладатися виключно на українську діапору не є виправданим у довгій перспективі.
За словами засновника «Львівських круасанів», покладатися виключно на українську діапору не є виправданим у довгій перспективі.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 167 днів. За цей час ми опублікували 25319 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Українські бізнеси, які почали розширюватися у Європі після вторгнення Росії у 2022 році, раніше бачили основною цільовою групою українських біженців, а тепер зміщують фокус на місцевих споживачів, повідомляє Reuters.
У Польщі, куди виїхало понад півтора мільйона українців, кожен десятий бізнес, що відкривався у 2024 році, було засновано українцями. Географічна близькість і культурна схожість з Україною стали привабливими для підприємців. Також компанії розглядали Польщу як місток до інших європейських ринків.
Наприклад, мережа «Львівські круасани» за два роки відкрила у Польщі 12 закладів. У жовтні минулого року Lviv Croissants відкрилися у Чехії. За словами засновника компанії Андрія Галицького, покладатися виключно на українську діаспору не є виправданим у довгій перспективі. У Празі до нового закладу за круасанами та кавою заходять як українці, так і місцеві й туристи.
Провайдер MEGOGO зараз розглядає Польщу як другий за значенням ринок після України, і розвивається, орієнтуючись на поляків. «Здоровий польський ринок не тільки мотивує нас, але й заохочує інші українські компанії виходити на нього із продукцією, розробленою спеціально для польських споживачів», — зазначає засновник компанії Володимир Боровик. У 2023 році MEGOGO також вийшла на ринок Румунії.
Мережа «П’яна вишня» зараз має 15 барів у Польщі та дев’ять у інших країнах Східної Європи та Балтії. Засновник Андрій Худо планує у 2025 році відкрити заклади у Німеччині, Швейцарії та Франції, а також перезапустити бар у Лондоні. Поки що за кордоном мережа спирається все ж на українців.
Компанія «Чорноморка» має три заклади у Польщі та по два – у Братиславі й Відні. «Арома Кава» відкрила 10 кав’ярень у Польщі, виробник заморожених продуктів «Три ведмеді» купив польську компанію Nordis.
Згідно зі звітом Deloitte, українські біженці додали 1,1% до польського ВВП у 2023 році.
В той час економіка України демонструє зростання, однак все ж становить 78% від того обсягу, який був до російськго повномасштабного вторгнення.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті