Автобусний маршрут №42 на лівому березі зберігає свій номер вже 70 років. За цей час навколо нього виросло ціле місто (фото)
Замість сіл там з'явились 25 поверхівки.
Замість сіл там з'явились 25 поверхівки.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 169 днів. За цей час ми опублікували 25341 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Автобусний маршрут №42 курсує від вул. Митрополита Андрея Шептицького до вул. Єлизавети Чавдар. Його історію і, зокрема, трансформацію навколишніх сіл у сучасне місто, висвітлює Олесь Олійник на порталі Alltransua.
Ймовірно, маршрут з’явився десятого травня 1957 року для сполучення лівобережних сіл Позняки та Осокорки з Дарницькою площею.
Не дивлячись на те, що від самого села Позняки залишилися лише окремі частини: кілька кутків Нових Позняків (Убидь, частина Могучі, половина Королька) і кілька будинків у Старих Позняках (на вулицях Батуринській і Прип’ятській), зараз 42-й автобус став популярнішим, ніж будь-коли.
Навіть з інтервалом руху у 25 хвилин у будні та 35 хвилин у вихідні. Причина у відсутності альтернатив після закриття маршруток МТ459, МТ542 і МТ562.
Перша згадка про село Позняки датована ще 1631 роком, коли його передали митрополиту Петру Могилі, а в 1635 році він передав його Києво-Братському монастирю. Село мало кутки, які об’єднували багато безіменних вулиць, такі як Корольок, Гай, Убедь, Острів, Дарницький тощо.
До 1935 року Позняки входили до Чернігівської губернії, а після приєднання до Києва стали частиною міста. Найбільший розвиток села припав на період перед Першою світовою війною. Село Осокорки розташовувалося південно-західніше Позняків, уздовж лівого берега Дніпра, на південь від затоки Берковщина.
Село Позняки існувало паралельно з житловим масивом, оскільки більшість мікрорайонів будували на незабудованих територіях. Проте у 2005-2011 роках майже 90% села знесли для будівництва багатоповерхових будинків мікрорайонів №2, 3, 4-А, 4, 8 та 9. Зараз залишки сіл розташовані в «котлованах», оточених понад чотириметровим шарами піску, які намиті для забудови житлового масиву.
Сам автобусний маршрут №42 з’явився наприкінці 1950-их для сполучення сіл із площею КП, яка пізніше була перейменована у Ленінградську. Тоді вона знаходилась біла контрольного пункту на виїзді у місто і лише почала забудовуватись.
Довжина маршруту становила 12 км у двох напрямках. Кінцева зупинка в Позняках була розташована на місці сучасного закладу дошкільної освіти №315 (мкрн. Позняки-9). Автобус курсував через Харківське шосе, вулицю Тепловозну, далі через вулицю Тальнівську до кінцевої.
З іншої сторони зупинку у 1987 році, продовживши до вулиці Луначарського (тепер Митрополита Андрея Шептицького). Приблизно у 1988 році, після закриття залізничного переїзду з вул. Євгена Сверстюка на проспект Миру, маршрут став курсувати через новий прямий проїзд на Березняки.
Загалом автобус №42 майже не змінив оригінальний маршрут, навіть коли поруч зводили нові будинки. У 2007 році він отримав нову ділянку руху поблизу метро «Осокорки», а у 2016 році продовжився до вулиці Єлизавети Чавдар. Сьогодні маршрут поєднує 21-25-поверхові мікрорайони Позняків та Осокорків із Дарницькою площею та станціями метро «Осокорки» й «Лівобережна».
Траса маршруту через Тепловозну, проспект Григоренка, Анни Ахматової, Урлівську, Княжий Затон і Дніпровську набережну нагадує про колишні села.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті