Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 182 днів. За цей час ми опублікували 25441 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Солт-Лейк-Сіті: до реновації. Фото: Eric Pancer, CC BY 3.0, commons.wikimedia.org

У жовтні минулого року в Солт-Лейк-Сіті відкрився новий готель у реконструйованому залізничному вокзалі.

Солт-Лейк-Сіті: після реновації. Фото: asheradamshotel.com

Вокзал було збудовано у 1908-1909 роках для маршрутів компанії «Юніон Пасифік» — «Залізниці тихоокеанського союзу». Архітектурно будівля з каменю та цегли наслідує стиль Другої французької імперії. У вестибюлі збереглися великі настінні розписи на тему прокладання залізниці.

Фото: asheradamshotel.com

Десятиліттями будівля стояла пусткою, перед Олімпіадою 2002 року в одному крилі облаштували офіс і клуб. Тепер тут готель «Ашер Адамс» за проєктом HKS Architects. Власники та архітектори намагалися зберегти зв’язок із історією місця: сама назва готелю є прізвищами двох картографів, що працювали над картами залізничних шляхів Заходу.

Фото: asheradamshotel.com

Це лише один із прикладів перетворення закинутих вокзалів у США на будівлі з іншими функціями: музеї, ресторани, готелі, офіси, йдеться у матеріалі BBC.

Будівлі, подібні до вокзалу в Солт-Лейк-Сіті, були символами золотої епохи американських залізниць. З кінця ХІХ століття до 1920-х років залізничні компанії будували грандіозні та розкішні станції. Нові шляхи сполучали Штати від убережжня до узбережжя, перетворюючи переважно сільську країну на територію великих міст.

Однак згодом автомобілі стали більш популярним засобом пересування. Потім додалися літаки. Чимало з вокзалів закрилися, деякі було знесено, деякі згоріли. Та останнім часом такі пам’ятки намагаються відновити в новій ролі.

Денвер. Фото: facebook.com/DenversUnionStation

Крім історичної цінності таких будівель, визначальним є іхнє розташування. Традиційно міста розбудовувалися навколо станцій, тож вокзали, як правило, розташовуються у центрі.

Денвер. Фото: facebook.com/DenversUnionStation

Вокзал у Денвері, збудований у 1914 році, сто років по тому, у 2014-му, перетворили на готель «Кроуфорд» із ресторанами та магазинами. На місці колишніх кас тепер розташовується бар.

Денвер. Фото: facebook.com/DenversUnionStation

Такі споруди дуже стійки до впливу часу: адже відпочатку розраховані на постійний потік пасажирів. З точки зору економії та екології, їх має сенс зберігати, а не зносити й будувати нове.


Деякі залізничні станції виглядають скромніше, як-от вокзал у Вестфілді, Нью-Джерсі: будівля з каменю та цегли 1892 року. Деякий час її використовували як офіси, а після реконструкції у 2024 році тут відкрився ресторан мексиканської кухні Maize Cocina & Cocktails.

Вестфілд. Фото: instagram.com/maize_westfield

Кухню облаштували у колишньому приміщенні для багажу, у залі очікування розмістили бар.

Вестфілд. Фото: instagram.com/maize_westfield

На вокзалі у Цинциннаті, будівлі у стилі ар-деко 1933 року, досі зупиняються деякі поїзди, але більшу частину віддано під музей історії міста та природничо-науковий музей.

Цинциннаті. Фото: Ɱ, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Інтер’єри вокзалу в Цинциннаті. Фото: Ɱ, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Інтер’єри вокзалу в Цинциннаті. Фото: Ɱ, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Інтер’єри вокзалу в Цинциннаті: кімната для жінок. Фото: Ɱ, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button