Розкішні закинуті залізничні вокзали в США перетворюють на ресторани й офіси (фото)
Грандіозні вокзали були символами золотої епохи американських залізниць, однак згодом поїзди замінили автомобілі та літаки.
Грандіозні вокзали були символами золотої епохи американських залізниць, однак згодом поїзди замінили автомобілі та літаки.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 182 днів. За цей час ми опублікували 25441 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У жовтні минулого року в Солт-Лейк-Сіті відкрився новий готель у реконструйованому залізничному вокзалі.
Вокзал було збудовано у 1908-1909 роках для маршрутів компанії «Юніон Пасифік» — «Залізниці тихоокеанського союзу». Архітектурно будівля з каменю та цегли наслідує стиль Другої французької імперії. У вестибюлі збереглися великі настінні розписи на тему прокладання залізниці.
Десятиліттями будівля стояла пусткою, перед Олімпіадою 2002 року в одному крилі облаштували офіс і клуб. Тепер тут готель «Ашер Адамс» за проєктом HKS Architects. Власники та архітектори намагалися зберегти зв’язок із історією місця: сама назва готелю є прізвищами двох картографів, що працювали над картами залізничних шляхів Заходу.
Це лише один із прикладів перетворення закинутих вокзалів у США на будівлі з іншими функціями: музеї, ресторани, готелі, офіси, йдеться у матеріалі BBC.
Будівлі, подібні до вокзалу в Солт-Лейк-Сіті, були символами золотої епохи американських залізниць. З кінця ХІХ століття до 1920-х років залізничні компанії будували грандіозні та розкішні станції. Нові шляхи сполучали Штати від убережжня до узбережжя, перетворюючи переважно сільську країну на територію великих міст.
Однак згодом автомобілі стали більш популярним засобом пересування. Потім додалися літаки. Чимало з вокзалів закрилися, деякі було знесено, деякі згоріли. Та останнім часом такі пам’ятки намагаються відновити в новій ролі.
Крім історичної цінності таких будівель, визначальним є іхнє розташування. Традиційно міста розбудовувалися навколо станцій, тож вокзали, як правило, розташовуються у центрі.
Вокзал у Денвері, збудований у 1914 році, сто років по тому, у 2014-му, перетворили на готель «Кроуфорд» із ресторанами та магазинами. На місці колишніх кас тепер розташовується бар.
Такі споруди дуже стійки до впливу часу: адже відпочатку розраховані на постійний потік пасажирів. З точки зору економії та екології, їх має сенс зберігати, а не зносити й будувати нове.
Деякі залізничні станції виглядають скромніше, як-от вокзал у Вестфілді, Нью-Джерсі: будівля з каменю та цегли 1892 року. Деякий час її використовували як офіси, а після реконструкції у 2024 році тут відкрився ресторан мексиканської кухні Maize Cocina & Cocktails.
Кухню облаштували у колишньому приміщенні для багажу, у залі очікування розмістили бар.
На вокзалі у Цинциннаті, будівлі у стилі ар-деко 1933 року, досі зупиняються деякі поїзди, але більшу частину віддано під музей історії міста та природничо-науковий музей.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті