На Хрещатику зник «останній кіоск» друкованої преси
Павільйонів із друкованими газетами та журналами меншає по всій Європі через зростання популярності онлайн-медіа.
Павільйонів із друкованими газетами та журналами меншає по всій Європі через зростання популярності онлайн-медіа.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 211 днів. За цей час ми опублікували 25668 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
На столичному Хрещатику зник кіоск — «останне місце з продажу преси», повідомляє директор громадської спілки «Орган спільного регулювання у сфері друкованих медіа» Сергій Чернявський.
Друковану пресу досі можна купити на Головпоштамті, але, за словами Чернявського, там менше найменувань видань.
Чернявський вважає це негативною тенденцією, наводячи як приклад окуповані російською армією міста: майже відразу після захоплення міста, росіяни починають розповсюджувати друковані газети. «В Маріуполі та Херсоні вони розповсюджували свої газети або під старою назвою як до окупації, тільки з триколором, або нові видання».
Ще сім років тому на вулицях Києва можна було побачити кіоски «Союздрук» — мережі, чия назва лишилася від радянської доби. У 2018-му їх почали масово демонтувати: пояснювали тим, що крім газет там продаються сигарети та інші товари.
Павільйонів із друкованими газетами та журналами меншає по всій Європі через зростання популярності онлайн-медіа. Торік найбільша хорватська мережа кіосків преси Tisak оголосила про повне закриття точок продажу. В місцевій асоціації журналістів заявили, що Хорватія, таким чином, стане єдиною країною Європи без кіосків друкованої преси.
20 років тому в Італії кіоски продавали 9,5 мільйона газет на рік, а за 2024 рік продали сукупно менш як один мільйон. За даними Reuters, за це період закрилися дві третини кіосків, а в Римі їхня кількість впала на 20% лише за останні чотири роки.
Кіоски преси довгий час були візитівкою Парижа — вони з’явилися у середині ХІХ століття, і згодом їхня кількість зросла до 340. Десять років тому мерія запустила кампанію на підтримку кіосків як культурної спадщини. Водночас зараз у них продаються й інші товари, такі як тютюн, снеки і сувеніри.
В Європі кіоски з пресою слугували не лише як місце продажу, але як місце спілкування. Крамнички були бізнесом, який передавався наступному поколінню. За газетами заходили постійні покупці, для них ранкова газета за філіжанкою кави була щоденним ритуалом.
Раніше у Барселоні 80% доходу продавці преси отримували від, власне, продажу газет, тепер же виживають завдяки продажу напоїв і їжі, а також надання місця під рекламу. Років із п’ять тому мерія запускала пілотний проєкт із порятунку таких кіосків. Планувалося, що у них працюватимуть люди з інвалідністю, також додадуться нові функції: кіоски надаватимуть інформацію для туристів, стануть місцем обміну книжками, а також пунктами підзарядки гаджетів і електроскутерів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті