Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 53 днів. За цей час ми опублікували 27103 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/orientirs

На столичному Хрещатику зник кіоск — «останне місце з продажу преси», повідомляє директор громадської спілки «Орган спільного регулювання у сфері друкованих медіа» Сергій Чернявський.

Друковану пресу досі можна купити на Головпоштамті, але, за словами Чернявського, там менше найменувань видань.

Чернявський вважає це негативною тенденцією, наводячи як приклад окуповані російською армією міста: майже відразу після захоплення міста, росіяни починають розповсюджувати друковані газети. «В Маріуполі та Херсоні вони розповсюджували свої газети або під старою назвою як до окупації, тільки з триколором, або нові видання».

Фото: facebook.com/orientirs

Ще сім років тому на вулицях Києва можна було побачити кіоски «Союздрук» — мережі, чия назва лишилася від радянської доби. У 2018-му їх почали масово демонтувати: пояснювали тим, що крім газет там продаються сигарети та інші товари.

Павільйонів із друкованими газетами та журналами меншає по всій Європі через зростання популярності онлайн-медіа. Торік найбільша хорватська мережа кіосків преси Tisak оголосила про повне закриття точок продажу. В місцевій асоціації журналістів заявили, що Хорватія, таким чином, стане єдиною країною Європи без кіосків друкованої преси.

20 років тому в Італії кіоски продавали 9,5 мільйона газет на рік, а за 2024 рік продали сукупно менш як один мільйон. За даними Reuters, за це період закрилися дві третини кіосків, а в Римі їхня кількість впала на 20% лише за останні чотири роки.

Кіоски преси довгий час були візитівкою Парижа — вони з’явилися у середині ХІХ століття, і згодом їхня кількість зросла до 340. Десять років тому мерія запустила кампанію на підтримку кіосків як культурної спадщини. Водночас зараз у них продаються й інші товари, такі як тютюн, снеки і сувеніри.

В Європі кіоски з пресою слугували не лише як місце продажу, але як місце спілкування. Крамнички були бізнесом, який передавався наступному поколінню. За газетами заходили постійні покупці, для них ранкова газета за філіжанкою кави була щоденним ритуалом.


Раніше у Барселоні 80% доходу продавці преси отримували від, власне, продажу газет, тепер же виживають завдяки продажу напоїв і їжі, а також надання місця під рекламу. Років із п’ять тому мерія запускала пілотний проєкт із порятунку таких кіосків. Планувалося, що у них працюватимуть люди з інвалідністю, також додадуться нові функції: кіоски надаватимуть інформацію для туристів, стануть місцем обміну книжками, а також пунктами підзарядки гаджетів і електроскутерів.

Коментарі:

    Новина ніби про Хрещатик – а більшість тексту про закордон. Не цікаво

    ivan :

    Головне підтримувати живу комунікацію, в Києві треба робити щось на кшталт Барселони. Тенденція сумна- оці псуються;

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button