Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 211 днів. За цей час ми опублікували 25677 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

25 лютого о 18:30 на Житньому ринку інвестиційна компанія Inzhur презентує проєкт оновлення ринку з подальшими інвестиціями. На громадське обговорення відбудови Житнього запрошуються всі небайдужі кияни, вхід вільний.

На заході в Inzhur покажуть концепцію, як Житній, що зараз перебуває в занедбаному стані, можна перетворити на культурний та гастрономічній центр міста, по принципу європейських ринків: лісабонського Time Out Market, барселонської La Boqueria, лондонського Borough Market

Оновлений Житній – це сучасний фермерський ринок з українськими продуктами, фудхолом на 600 місць і культурним центром зі сценою.

Класичний ринок розташується на другому поверсі та у внутрішньому дворі. Там будуть представлені продукти від фермерів з усієї країни. На першому поверсі розташується фудхол, який притягуватиме відвідувачів, і сцена для проведення заходів і концертів. Третій поверх поділять між собою ресторан із панорамним видом на Поділ, фітнес-зал та теплиці для вирощування зелені й овочів. У підвалі облаштують паркінг, адміністративні приміщення й укриття.

Концепцію підготували міжнародне консалтингове агентство Colliers, яке спеціалізується на комерційній нерухомості, й провідне українське архітектурно-інжинірингове бюро AVR Development. Щоб реалізувати цей проєкт, фонд Inzhur планує вкласти 500-700 млн грн інвестицій. За розрахунками, після реконструкції Житній будуть відвідувати 5-10 тисяч людей щодня.

Публічний захід на Житньому ринку 25 лютого складатиметься з трьох частин:

  1. Презентація аналітичної частини концепції, що включає економічні розрахунки, фінансову модель ринку й опис рішень для кожного поверху і території навколо ринку. 
  2. Презентація візуальної частини проєкту. 
  3. Громадське обговорення, відповіді авторів концепції на питання журналістів та інших учасників. 

Захід можуть відвідати всі охочі. 

В Inzhur впевнені, що Житній може стати місцем тяжіння світового рівня за умови прозорої приватизації з гарантіями збереження й оновлення ринку. Публічний захід, ініційований Inzhur, стане першим громадським обговоренням долі ринку, який на очах киян стає жертвою мутних схем. 

В якому стані Житній ринок зараз 

Ще за часів Київської русі на місці Житнього був ринок. Сьогодні Житній є найбільшим критим ринком в Європі, а також одним з найбільш впізнаваних об’єктів української столиці. 

За минулі 44 роки у Житньому жодного разу не проводили капітальний ремонт: дах, вікна, фасад, комунікації, інтер’єр – все перебуває в жахливому стані та потребує реновації. 

Зараз ринок заповнений на 30%, там процвітає стихійна торгівля. Попри те, що околиці Житнього є найбільш трафіковим місцем на Подолі, за останні 10 років ринок згенерував 5 млн грн збитків. В найбільш «прибутковому» 2019 році Житній приносив близько 2 грн з квадратного метра за місяць. 

Чому Житньому загрожує зникнення

Навесні 2024 року КМДА раптово, за п’ять днів до дати торгів, оголосила аукціон оренди Житнього ринку. У договорі зазначалося, що якщо орендар вкладе в реконструкцію ринку 25% від вартості активу (близько 62 млн грн без ПДВ), то зможе викупити весь комплекс без аукціону і змінювати його призначення.  

Громадськість сприйняла це як схему «прихованої приватизації» і обурилась, міська рада скасувала торги.

Як зберегти ринок

Долю Житнього ринку, одного з символів Подолу, мають вирішувати не лише КМДА і депутати Київради, а й самі кияни. Єдиний спосіб зберегти історичну спадщину – об’єднатися в потужну спільноту, тиснути на владу та домагатись призначення прозорого аукціону за умови збереження формату Житнього. Як показало скасування аукціону «оренди», такі протести працюють. 

Компанія Inzhur вже інвестувала 100 тисяч євро у концепцію оновлення Житнього. 2700 співвласників вже вклались в цей проєкт та наразі зібрано 37,8 мільйонів гривень.

«Якщо ми переможемо, – говорить Андрій Журжій, – то Житній ринок стане символом того, що українці навчилися не лише збирати мільйони на дрони, а й разом відроджувати власне місто. І колись сюди, на Поділ, приїжджатимуть туристи з усього світу, щоб побачити, як кияни творять історію».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button