Як весь Мадрид став зоною низьких викидів, подолавши спротив
Обмеження охоплювали спершу лише центральний район (Сентро), тобто менш як 1% всієї площі міста.
Обмеження охоплювали спершу лише центральний район (Сентро), тобто менш як 1% всієї площі міста.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 313 днів. За цей час ми опублікували 26411 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
У січні зона низьких викидів Мадрида, що її почали запроваджувати з 2018 року, поширилася на всю територію муніципалітету. Як це допомогло суттєво покращити якість повітря у місті, пояснює Eurocities.
Іспанська столиця, одне з найщільніше населених міст Європи, довгий час страждала від надміру трафіку та високого рівня забруднення. Географічне розташування (місто оточено горами) перешкоджало розвіюванню завислих частинок вітром. Особливо сильно це відчувалося взимку.
Місто запровадило стратегію Madrid 360, що фокусувалася на покращенні мобільності. Зона ZBE (Zona de Bajas Emisiones), куди не пускали автомобілі стандарту нижче Євро-3 для бензинових двигунів і Євро-4 для дизельних, була ключовою складовою.
Обмеження, що охоплювали спершу лише центральний район (Сентро), тобто менш як 1% всієї площі міста, наштовхнулися на спротив. Їх сприймали як обмеження індивідуальних свобод і стягнення грошей. У 2020 році центральну зону скасував Верховний суд на підставі суперечливості правил.
У 2022 році ZBE відновили та стали поступово поширювати на весь 21 район Мадрида. Почали з внутрішньої кільцевої дороги. А від початку 2025 року в місті взагалі не можна їздити на автомобілях із високими показниками вихлопів — незалежно від місця реєстрації транспортних засобів. На лобовому склі автівки має бути наклеєно стікер, distintivo ambiental, що підтверджує відповідність нормам викидів.
У 2022-2023 роках концентрації оксиду азоту в повітрі вперше впали нижче європейських норм. Це при тому, що економічна та туристична активність у Мадриді зростає.
Успіх впровадження зони низьких викидів пояснюють тим, що це робилося поетапно, дозволяючи мешканцям і бізнесам поступово пристосуватися та звикнути до змін.
Ще одна складова, яку ілюструє історія зі скасуванням зони в суді, — реформа мусить передбачати чіткі правила та послідовну комунікацію.
Мадрид, зокрема, запускав програму підтримки для водіїв, які хочуть замінити свої автомобілі на екологічніші, однак отримання грантів виявилося складним і заплутаним, тож мало хто зміг цією можливістю скористатися.
Подальша стратегія передбачає створення зон під особливим захистом ZBEDEP (Zona de Bajas Emisiones de Especial Protección) у Сентро та навколо площі Еліптіка, яка розташована у низині та скупчує маси брудного повітря. Там обмеження для автомобілів зроблять ще суворішими.
До кінця цього року Мадрид планує збільшити частку електричних автобусів у парку громадського транспорту до 25%. Місто також стимулює пересування пішки, зокрема, створюючи все більше пішохідних вулиць.
Уряд Іспанії готується зобов’язати всі міста з населенням понад 50 тисяч жителів запроваджувати ZBE.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті