Як компаніям вдається брехати про свою екологічність? Незабаром вдаватися до грінвошингу стане важче
Бренд Gucci у 2021 році візвітував про падіння своїх викидів на 46% — насправді ж ті зросли на 36%.
Бренд Gucci у 2021 році візвітував про падіння своїх викидів на 46% — насправді ж ті зросли на 36%.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 288 днів. За цей час ми опублікували 26243 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Практично кожна друга з найбільших компаній світу давала обіцянки звести шкідливі викиди до нуля. Та на практиці це часто виявляється гірнвошингом, або «зеленим піаром». Як це працює, пояснюється у матеріалі DW.
Сотні з компаній, які давали амбітні обіцянки, ще навіть не розробили належного плану для досягнення цієї мети. Інші вже відкрито визнали, що не досягнуть своїх цілей. Торік лише одна з шести великих світових компаній була на шляху до досягнення нульового рівня викидів вуглецю до 2050 року. Це навіть менше, ніж у 2023-му. З-поміж усіх галузей найближчою до виконання кліматичних обіцянок є страхова, а от найдалі — індустрія моди.
Компанії вводять в оману, маніпулятивно подаючи дані щодо виконання кліматичних цілей. Так, бренд Gucci у 2021 році оголосив, що є вуглецево нейтральним і візвітував про падіння своїх викидів на 46%. Якщо придивитися уважніше до поданих графіків, то виявляється, що на них показано не загальні викиди вуглецю, а викиди відносно доходів.
Насправді ж викиди навіть зросли — на 36%. Бренд викидав менше вуглецю на кожен зароблений долар, але більше в цілому, бо бізнес зростав.
Ще один інструмент, до якого вдаються компанії — компенсація викидів. В ідеалі непогано б скоротити викиди на власному виробництві, перш ніж купувати кліматичні сертифікати. Але натомість більшість просто висаджують дерева.
Так, шотландський пивний бренд BrewDog у 2020 році назвав себе вуглецево негативним. Частиною плану було вирощування мільйона дерев у Шотландії. Крім того, почали купувати додаткові вуглецеві квоти від інших проєктів із лісовідновлення.
У 2024 році стало відомо, що половина дерев на плантації BrewDog загинула.
Сам термін «вуглецева нейтральність» не має універсальних стандартів і часто базується на компенсаціях.
Apple оголосила, що зробить певні моделі годинників вуглецево нейтральними. Неурядова організація New Climate Institute розкритикувала цю заяву: мовляв, Apple покладається на низькоякісні вуглецеві компенсації і лише «припускає», що всі виробники використовують відновлювану енергію.
Підприємство може спричиняти три різні типи викидів. Наприклад, індустрія моди спалює викопне паливо, таке як вугілля, щоб виготовляти одяг; потім транспортує його до магазинів. Це прямі викиди, спричинені безпосередньо роботою фабрикою або транспортом. Існують також викиди від енергії, яку виробництво купує та споживає. Третій тип — непрямі викиди — найчастіше саме вони складають більшу частину вуглецевого сліду компанії.
Однак більшість світових компаній не вимірюють і не встановлюють критеріїв для цих викидів. Тому що це дуже складно зробити — вони не мають прямого контролю над ними. Але вони можуть активно працювати зі своїми постачальниками. Наприклад, бренд H&M надає доступні кредити, щоб фабрики-постачальники могли перейти на відновлювану енергію.
Якщо наміри компанії серйозні, то це може означати зміну цілих бізнес-моделей. Данська компанія Orsted раніше продавала вугільну енергію, а нині — одна з провідних у сфері офшорних вітрових електростанцій.
Євросоюз вживає заходів, аби компанії не хитрували у звітах. Із 2023 року від великих компаній вимагають надавати інформацію про прямі та непрямі викиди і чіткі цілі щодо їхнього скорочення — реальні дані, підтверджені методологіями та перевірені через сторонні організації.
Крім того, ЄС, Велика Британія та Австралія заборонятимуть будь-які заяви, не підкріплені доказами. Компенсації не враховуюються. Рекламу BrewDog, яка стверджувала, що бренд є першою у світі пивоварнею з нульовим рівнем викидів вуглецю, було знято через суворіше регулювання.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті