Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 237 днів. За цей час ми опублікували 25856 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
фото: focus.ua

Сім громадських організацій, які працюють над безпекою на дорогах, звернулися до Тимура Ткаченка з проханням не підвищувати швидкість до 80 км/год на деяких вулицях Києва. Вони вважають, що це допоможе зменшити кількість ДТП, смертей і травм на дорогах.

До начальника Київської міської військової адміністрації звернулись U-Cycle / Асоціація велосипедистів Києва, Пасажири Києва, Vision Zero, Доступно.ua, Екодія, ЦЕДЕМ і MotoHelp.

Вони простять провести нараду з Департаментом транспортної інфраструктури, Управлінням патрульної поліції та представниками громадськості, щоб вжити заходів і не дозволити підвищення швидкості з 50 до 80 км/год на деяких київських вулицях з першого квітня 2025 року. Мова йде про такі ділянки:

  • проспект Миколи Бажана,
  • Столичне шосе,
  • Наддніпрянське шосе,
  • Набережне шосе (від мосту Патона до Подолу),
  • Набережне шосе (від Подолу до мосту Патона),
  • Набережне шосе (від Подолу до Рибальського),
  • Набережне шосе (від Рибальського до Подолу),
  • проспект Романа Шухевича,
  • проспект Степана Бандери,
  • Дорога Р-69 (від Великої окружної дороги до меж міста Києва).

Організації зазначають, що підвищення швидкості на цих вулицях можливе лише в разі, якщо вони відповідатимуть вимогам «Методики прийняття рішень про встановлення обмежень швидкості», опублікованої Міністерством інфраструктури у 2018 році.

Так, на думку активістів, Київська влада повинна діяти за принципом «Безпека перш за все» та гарантувати, що міська мобільність є безпечною для всіх і базуватися на концепції Vision Zero і принципі неприпустимості смертей. Швидкість руху є ключовим чинником у серйозності наслідків ДТП, тому будь-яке підвищення ліміту швидкості повинно бути виправдане відповідними інженерними рішеннями, які знижують смертність на дорогах.

Активісти для аргументації наводять статистику Патрульної поліції, згідно з якою перевищення швидкості стало причиною майже 40% ДТП з тяжкими наслідками у 2024 році. Також вони зазначають, що більшість вулиць не мають камер контролю швидкості, тому водії там часто перевищують ліміт 50 км/год. Закон дозволяє перевищувати швидкість на 20 км/год без штрафу. Наприклад, на Набережному шосе водії можуть їхати 70 км/год і не отримати штраф, а штраф за перевищення понад 20 км/год — всього 340 грн. Тому якщо швидкість підвищать до 80 км/год, водії їздитимуть ще швидше, особливо на ділянках без камер.

Повністю ознайомитися зі зверненням можна тут.

Також існує відповідна петиція про скасування підвищення швидкісного режиму, у якої на цей момент не вистачає половини необхідних підписів.

Нагадуємо, що Німецька поліція пропонує обмежити швидкість до 30 км/год у містах через зростання смертей серед пішоходів. Також в Парижі зменшили швидкість на кільцевій з 70 до 50 км/год. Тепер в місті менше аварій, заторів, шуму та забруднення.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button