Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 240 днів. За цей час ми опублікували 25891 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Колаж: «Телеграф»

Нещодавно Рада оборони Києва скасувала обов’язкову зупинку громадського транспорту в столиці під час повітряної тривоги. Тому з 21 березня у разі оголошення тривоги комунальний транспорт висаджуватиме біля найближчого укриття пасажирів, які бажають піти у сховище, та продовжуватиме рух за маршрутом.

Але чи буде у водіїв вибір не ризикувати власною безпекою та скористатися укриттям? Як зазначив Департамент транспортної інфраструктури КМДА у відповіді на наш запит, водії також зможуть вирішити призупинити роботу на час повітряної тривоги. Тож ми запитали у водіїв «Київпастрансу» як вони оцінюють таке рішення і чи готові працювати в тривогу.

Як розповіли опитані «Хмарочосом» водії, насправді більшість їхніх колег виступають проти роботи під час повітряної тривоги. «Дуже багато розмов зараз на цю тему. Серед тих, хто хоч якось висловлюється, більшість рішуче проти роботи під час тривоги. Я особисто відстоюю точку зору, щоб після оголошення тривоги доїжджати до кінцевої зупинки, а вже в наступний рейс не відправлятися до оголошення відбою. Хоча така ідея теж не знаходить підтримки», – пояснює Олег (ім’я змінене).

Після оновлення правил руху громадського транспорту більшість водіїв, як зазначають наші співрозмовники, збирається не продовжувати роботу під час тривоги. І основна причина – це небажання бути відповідальними за безпеку та життя людей. Адже водії хвилюються, що у разі виникнення надзвичайної ситуації внаслідок обстрілів, їх зроблять «винними» в отриманні пасажирами травм чи летальних випадках і притягнуть до відповідальності.

Зокрема, як розповідає водій тролейбуса Денис (ім’я змінене), наказ про зупинку біля найближчого укриття, який був виданий на початку повномасштабної війни, передбачає відповідальність водіїв за травмування пасажирів. Нового наказу, після оновлення правил руху транспорту, поки ще немає. Однак водії скаржаться, що керівництво не надає жодних роз’яснень щодо цього питання. Хоча можна було б принаймні пояснити як ситуація з відповідальністю водіїв вирішується в інших містах, де механізм уже має бути напрацьований.

«Тут і без війни вся відповідальність лежить на водієві. У посадовій інструкції написано, що наш обов’язок під час перевезення насамперед забезпечити безпеку пасажирів. А тут пропонують повідомляти про загрозу і продовжувати рух за маршрутом. Це означатиме, що усвідомлюючи небезпеку для себе і пасажирів, попри потенційну загрозу життю, я їхатиму далі. І якщо щось станеться – на папері все може бути інакше, ніж на словах. Тому хай знімуть з водіїв відповідальність, яка може відправити за грати. Адже часто виходить так, що приймають рішення одні, а відповідають потім інші», – скаржиться Денис.

І такої думки водії притримуються попри усвідомлення, що через зупинку комунального транспорту здебільшого вигоду отримували саме приватні перевізники, оскільки маршрутки продовжували їздити в тривогу. Зокрема, Денис згадує, що обмеження для комунального транспорту виникли у Києві саме тоді, коли на початку повномасштабного вторгнення, після деякого проміжку часу, приватні перевізники почали відновлювати свою роботу.

Окрім відповідальності, водіїв також турбує питання з зарплатою. Адже поки керівництво не пояснювало як зміниться система нарахування оплати для водіїв, які вирішать продовжити рух під час тривоги. Зокрема, проблема полягає у тому, що оплата водіїв, які продовжуватимуть роботу і які зупинятимуться – має відрізнятися. Однак під час тривоги трекери часто збиваються і не відображають правильну інформацію, тож диспетчерам важко відслідковувати рух транспорту.

«Раніше зупинки через тривогу оплачувалися як вимушений простій, тобто 2/3 від тарифної ставки без нарахування доплат та премій. Це приблизно 35-40% від того заробітку, який був би без простоювання. Як це працюватиме зараз – не зрозуміло. Але багато водіїв вважають, що оплата роботи під час тривоги має бути вищою, ніж у звичайний час», – пояснює Олег.

Раніше в інтерв’ю «Хмарочосу» голова Дептрансу казав, що місто не хоче брати на себе відповідальність за можливі влучання у рухомий склад комунального транспорту. Тож постає запитання чи справді ця відповідальність не буде перекладена на водіїв, які вирішать продовжити роботу під час тривоги. І чим швидше «Київпастранс» і міська влада нададуть роз’яснення щодо цього питання – тим більше водіїв будуть готові продовжувати везти пасажирів далі у разі оголошення тривоги.

Коментарі:

    Sharapov Viktor :

    То нехай водії спускаються до укриття разом з пасажирів , а не сидять і палять за кермом

    Vischtv Alex :

    Він не зобов’язаний цього робити, в такому разі він сам за себе відповідає, як і пасажир, а під час руху відповідає за пасажирів.

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button