Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Катерина Єсипчук. Фото: Лідія Тропман / ТиКиїв

25-річна Катерина Єсипчук стане першою машиністкою столичного метрополітену. Вона розповіла про себе в інтерв’ю ТиКиїв.

Катерина переїхала до Києва з Мирнограда Донецької області, щоб навчатися у Транспортному університеті на інженера-механіка з ремонту, обслуговування автомобілів і двигунів. Від 2020 року працювала у метро Києва касиркою та інспекторкою охорони. Потім вирішила пройти навчання на машиністку.

Спершу поділилася планами лише з чоловіком — той сам працює пожежником. Він сприйняв ідею з захватом і заохотив спробувати. Батьки дізналися пізніше, але також підтримали. Дехто зі знайомих досі не сприймає серйозно.

За її словами, спершу вона негативно реагувала на стереотипи щодо чоловічих і жіночих професій: «Нині багато чоловіків працюють у стереотипно “жіночих” професіях (медбрат, візажист, бебісітер), і ніхто їм за це не докоряє». Та тепер не зважає на коментарі.

«На курсах зі мною навчалися й інші дівчата. Одна з них не склала іспити. Інша звільнилася через сімейні обставини: у неї була дитина, проблеми з житлом, і п’ятиденний робочий тиждень їй просто був не до снаги. Третя звільнилася майже перед самим етапом практики: сказала, що не бачить себе в цій професії», — розповіла Катерина.

Першим сильним враженням було знайомство з влаштуванням поїзда — коли викладач повів групу під вагон і показав мережу механізмів. Як виявилося, кожен поїзд гальмує по-різному, тому спершу Катерина дуже нервувала в кабіні. Однак із практикою починаєш по-справжньому відчувати поїзд.

«Особливо круто, коли виїжджаєш із кривої, у дзеркалі заднього виду видніється п’ятий вагон, і ти усвідомлюєш: “Цю махину веду я!”», — ділиться Катерина.


У 2017 році в Україні скасували перелік професій, на яких не можна працювати жінкам. 2024 року Київський метрополітен оголосив набір серед жінок на посаду машиніста. Втім, були й нарікання на сексизм, що його виявиляли працівники метро до претенденток.

У 2024 році першою машиністкою метро Харкова стала 25-річна Анастасія Мазуркова.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button