Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 251 днів. За цей час ми опублікували 25978 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Катерина Єсипчук. Фото: Лідія Тропман / ТиКиїв

25-річна Катерина Єсипчук стане першою машиністкою столичного метрополітену. Вона розповіла про себе в інтерв’ю ТиКиїв.

Катерина переїхала до Києва з Мирнограда Донецької області, щоб навчатися у Транспортному університеті на інженера-механіка з ремонту, обслуговування автомобілів і двигунів. Від 2020 року працювала у метро Києва касиркою та інспекторкою охорони. Потім вирішила пройти навчання на машиністку.

Спершу поділилася планами лише з чоловіком — той сам працює пожежником. Він сприйняв ідею з захватом і заохотив спробувати. Батьки дізналися пізніше, але також підтримали. Дехто зі знайомих досі не сприймає серйозно.

За її словами, спершу вона негативно реагувала на стереотипи щодо чоловічих і жіночих професій: «Нині багато чоловіків працюють у стереотипно “жіночих” професіях (медбрат, візажист, бебісітер), і ніхто їм за це не докоряє». Та тепер не зважає на коментарі.

«На курсах зі мною навчалися й інші дівчата. Одна з них не склала іспити. Інша звільнилася через сімейні обставини: у неї була дитина, проблеми з житлом, і п’ятиденний робочий тиждень їй просто був не до снаги. Третя звільнилася майже перед самим етапом практики: сказала, що не бачить себе в цій професії», — розповіла Катерина.

Першим сильним враженням було знайомство з влаштуванням поїзда — коли викладач повів групу під вагон і показав мережу механізмів. Як виявилося, кожен поїзд гальмує по-різному, тому спершу Катерина дуже нервувала в кабіні. Однак із практикою починаєш по-справжньому відчувати поїзд.

«Особливо круто, коли виїжджаєш із кривої, у дзеркалі заднього виду видніється п’ятий вагон, і ти усвідомлюєш: “Цю махину веду я!”», — ділиться Катерина.


У 2017 році в Україні скасували перелік професій, на яких не можна працювати жінкам. 2024 року Київський метрополітен оголосив набір серед жінок на посаду машиніста. Втім, були й нарікання на сексизм, що його виявиляли працівники метро до претенденток.

У 2024 році першою машиністкою метро Харкова стала 25-річна Анастасія Мазуркова.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button