Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 261 днів. За цей час ми опублікували 26048 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Lyle Hastie / Unsplash

Поїзди, принаймні у США, можна прискорити аж на 30% навіть на наявній інфраструктурі, йдеться у дослідженні фахівців Марронівського інституту міського управління при Нью-Йоркському університеті, повідомляє Bloomberg CityLab.

Наразі американська залізниця перебуває у непевному становищі. Торік кількість пасажирів побила рекордні позначки, однак адміністрація Дональда Трампа доволі скептично налаштована до громадського транспорту, й довгострокове планування під загрозою. Менш популярні пасажирські напрямки потерпають від затримок через конфлікт із вантажними перевізниками, які володіють більшою частиною залізничних шляхів США.

Пропозиція дослідників полягає в тому, щоб змістити пріоритет від будівництва нових колій та збільшення рухомого складу до скорочення часу в дорозі вже наявних маршрутів — тобто до використання всього потенціалу вже наявної інфраструктури.

Цього можна досягти за допомогою усунення зайвих затримок під час зупинок. Американські поїздки затримуються на зупинках через дві особливості: низькі посадкові платформи та дизельні локомотиви.

Фото: Alex Ip / Unsplash

Низькі платформи змушують пасажирів видиратися високими сходинками у вагон, і це особливо складно для маломобільних людей, зокрема старшого віку, дітей, із валізами та велосипедами. Тих, хто пересуваєтсья на колісних кріслах часто доводиться заносити в поїзд. Більш того, двері у поїздах часто завузькі, тож пасажири заходять лише один за одним. За підрахунками, на посадку витрачається приблизно 90 секунд у міських поїздах, і чотири хвилини у міжміських.

Коли двері зачиняються, дизельому локомотиву потрібно ще дві-три хвилини, щоб розігнатися до швидкості 120 км/год.

«На рівному місці у вас виходить зайві чотири-п’ять хвилин затримки на кожну зупинку, — зазначає один із авторів дослідження Нолан Гікс. — Але з добре продуманою інфраструктурною програмою ви можете скоротити ці чотири-п’ять хвилин затримки до двох хвилин».


Тож дослідники пропонують підняти платформи та розширити двері. Наступним кроком має бути перехід на електропоїзди, які набирають швидкість майже вдвічі швидше, вже не кажучи про вигоди для довкілля.

За останні десятиліття єдиний проєкт електрифікації залізниці у США реалізували для «Калтрейн» у Каліфорнії. Це коштувало 2,4 мільярда доларів. Завдяки заміні дизельних локомотивів на електричні час у дорозі з Сан-Франциско до Сан-Хосе скоротився зі 107 хвилин до 83 хвилин на місцевому сполученні та з 65 хвилин до 59 хвилин на швидкісному сполученні. Це вже вагома економія часу при тому, що платформи лишилися низькими.

За оцінками Гікса, модернізація залізниці від Нью-Йорка до Олбані коштуватиме від 3,4 до 3,9 мільярда доларів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button