Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 265 днів. За цей час ми опублікували 26080 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
фото: harpersbazaar

На щорічному симпозіумі Prada Frames у Мілані, модний дім Prada представив відновлений поїзд Arlecchino — ретро потяг 1950-х років, який символізує епоху золотого італійського модернізму, пише The Domus.

Його дизайн розробляли італійські архітектори та дизайнери Джо Понті та Джуліо Мінолетті.

Prada Frames, який проходив на початку квітня 2025 року є щорічним симпозіум, який об’єднує дизайн, культуру та суспільство. Програма зосереджувалась на питаннях на мобільності, розглядаючи її наслідки та пропонуючи новий погляд на інфраструктури, що формують наше сьогодення.

Для заходу обрали два знакові місця італійського дизайну та архітектури – залу Padiglione Reale на Центральному вокзалі Мілана та сам поїзд Arlecchino.

Сам поїзд Arlecchino отримав свою назву через різнокольорові сидіння в різних вагонах. Він вийшов на лінію 23 липня 1960 року під час Олімпійських ігор у Римі, здійснивши свій перший рейс з Болоньї до Венеції. І був символ благополуччя та економічного відновлення Італії.

Модель поїзда називалась ETR 300 і була побудована компанією Società Italiana Ernesto Breda. Поїзд міг розвивати швидкість до 160 км/год. Чотири коротші версії поїзда з чотирьох вагонів, що отримали назву ETR 250 або «Arlecchino», також були побудовані Бредою в 1960 році. Ці поїзди були виключно для першого класу, і один з вагонів використовувався як кухня та багажний вагон.

фото: Milano sparita e da ricordare

Інтер’єри поїзда дивували своєю елегантністю та авангардністю того часу. Сидіння з розкішного велюру різних кольорів, стіни під штучну шкіру і футуристичний бар, де персонал у формі подавав каву в елегантних керамічних чашках. М’які велюрові крісла, штори на вікнах, стіни під штучну шкіру — кожен з трьох вагонів мав свій основний колір: синій, бежевий або зелений

Зазначимо, що автор дизайну, Джіо Понті був італійським архітектором і дизайнером. У 1921 році він закінчив Міланський політехнічний інститут, де пізніше викладав з 1936 по 1972 рік. Він також заснував і був директором художнього журналу «Домус» до 1972 року. Його напарник, Джуліо Мінолетті також був архітектором. Він народився у 1847 році в П’ємонті.

Після того, як поїзд Arlecchino вийшов з експлуатації в 1986 році, його залишили на складі, де він почав руйнуватися. Однак у 2009 році Кантамесса, новий інженер в Ferrovie dello Stato (Італійські державні залізниці), вирішив відновити поїзд і зібрав для цього маленьку команду. Спроби його відновити продовжувалися у 2015 році.

Інтер’єри тоді відреставрували відповідно до оригінального дизайну, а поїзд оснастили необхідними для того, щоб він міг рухатися по сучасних електрифікованих коліях Італії і далі використовували для ретро-екскрусій. Відновлення вдалось завершити в 2025 році за допомогою модного дому Прада.

Нагадуємо, що понад шість років тому CNN склала топ-20 найкращих нічних поїздів Європи. Серед них був і рейс Київ-Варшава

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button