Історичні паровози України: як Укрзалізниця відновила ретро-напрямок (фото)
Наразі найбільш вдалий проєкт — Гайворонська вузькоколійка.
Наразі найбільш вдалий проєкт — Гайворонська вузькоколійка.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 277 днів. За цей час ми опублікували 26164 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Три роки тому Укрзалізниця відродила ретро-напрямок — реставрацію старих вагонів і паровозів. Про відновлення історичних поїздів ЦТС розповів керівник напрямку Олег Заблудовський.
Наразі найбільш вдалий проєкт — Гайворонська вузькоколійка. Щомісяця тут організовують ретро-тури. Туристичні поїздки в Гайвороні почали влаштовувати з 2021 року. До початку повномасштабного вторгнення — здебільшого для іноземців. Рухомий склад для Гайворонської залізниці ремонтують із 2023 року.
Основний напрямок роботи — збереження історичної спадщини залізниць. Передусім йдеться про рухомий склад: паровози, вагони, інфраструктура, вузькоколійні та дитячі залізниці.
Найбільш раритетними вважаються вагони з дерев’яними кузовами, переважно побудовані до 1950-х років. Електропоїзди серії СР-3, Ер-1, Ер-2, яким уже більше 60 років також вважають дефіцитними. Є рейки кінця ХІХ століття — 1880-х років і 1903-го, 1910 року виробництва. А ще — семафори.
Загалом старих паровозів в Україні зараз нараховують 97-98, включно з постаментами та пам’ятниками. До 30 із них — на балансі Укрзалізниці, решта — у місцевих органів влади, комунальних установ, приватних фірм і окремих підприємців.
У робочому стані — 10 паровозів широкої колії, у Сновську, Чернівцях і Харкові, а також три вузької колії в Гайвороні.
У Донецьку на час окупації лишилося близько десятка старих паровозів. Донецький музей раніше був найбільшим. За даними Заблудовського, деякі з паровозів уже вивезено до Росії. Ще п’ять паровозів Ер лишилися у Пологах.
Вузькоколійний паровоз вузькоколійний 159 №4-95, який 20 років простояв на постаменті в Чернівцях, відновили до робочого стану приблизно за 1,5 мільйона гривень, на це пішло півроку. Гайворонський паровоз ГР-280 — у гіршому стані, його ремонтують вже майже рік і це займе ще може півроку. Коштуватиме цей ремонт, мабуть, удвічі більше, аніж ремонт чернівецького.
Крім Гайворонської вузькоколійки в Україні є ще дві — Боржавська й Антонівська, але вони не функціонують із початку карантину. Для відновлення роботи потрібно відремонтувати колію.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті