Майже 40% водіїв мотоциклів і мопедів їздять без шоломів
Водії, які не вдягають шолом, назвали серед причин короткі поїздки, відчуття дискомфорту в спеку, обмеження оглядовості або слуху.
Водії, які не вдягають шолом, назвали серед причин короткі поїздки, відчуття дискомфорту в спеку, обмеження оглядовості або слуху.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 285 днів. За цей час ми опублікували 26216 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Загалом 39% водіїв мотоциклів та мопедів час від часу нехтують шоломом. Регулярно шолом вдягають 83% мотоциклістів, а от водії мопедів — вдвічі рідше, лише 41%, свідчить опитування, проведене Київським міжнародним інститутом соціології для ГО «Життя».
Лише 56% пасажирів мототранспорту завжди носять мотошоломи. За словами водіїв, майже кожен другий пасажир їде без захисту.
Водії, які не вдягають шолом, назвали серед причин короткі поїздки (60%), відчуття дискомфорту в спеку (42,5%), обмеження оглядовості або слуху під час руху (37,5%).
Опитування показало розрив між переконаннями і реальною поведінкою: 91% водіїв визнають, що шолом знижує ризики травм, але 39% зізнаються, що іноді не користуються ним.
Лише 45% водіїв мототранспорту мають сертифіковані шоломи. Головна перевага сертифікованого шолома полягає не стільки у міцності оболонки, скільки в здатності її шарів поглинати силу удару. За даними ВООЗ, використання мотошоломів, які відповідають стандартам безпеки, зменшує ризик смерті у шість разів і знижує ймовірність серйозних травм голови на 74%. З часом матеріали втрачають амортизаційні властивості, тож шолом слід замінювати приблизно раз на п’ять років.
Активісти закликають впровадити в Україні Регламент ECE №22, чинний наразі стандарт безпеки в тестуванні мотошоломів.
Дослідження виявило, що досвід ДТП суттєво впливає на сприйняття ризиків. Серед водіїв, які потрапляли в аварії, рівень підтримки обов’язкового використання сертифікованих шоломів сягає 75%.
У 2024 році, за даними ГО, на дорогах України загинуло близько 400 людей — це на 43% більше у порівнянні з 2023 роком.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті