Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 285 днів. За цей час ми опублікували 26216 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Sean Benesh / Unsplash

Загалом 39% водіїв мотоциклів та мопедів час від часу нехтують шоломом. Регулярно шолом вдягають 83% мотоциклістів, а от водії мопедів — вдвічі рідше, лише 41%, свідчить опитування, проведене Київським міжнародним інститутом соціології для ГО «Життя».

Лише 56% пасажирів мототранспорту завжди носять мотошоломи. За словами водіїв, майже кожен другий пасажир їде без захисту.

Водії, які не вдягають шолом, назвали серед причин короткі поїздки (60%), відчуття дискомфорту в спеку (42,5%), обмеження оглядовості або слуху під час руху (37,5%).

Опитування показало розрив між переконаннями і реальною поведінкою: 91% водіїв визнають, що шолом знижує ризики травм, але 39% зізнаються, що іноді не користуються ним.

Лише 45% водіїв мототранспорту мають сертифіковані шоломи. Головна перевага сертифікованого шолома полягає не стільки у міцності оболонки, скільки в здатності її шарів поглинати силу удару. За даними ВООЗ, використання мотошоломів, які відповідають стандартам безпеки, зменшує ризик смерті у шість разів і знижує ймовірність серйозних травм голови на 74%. З часом матеріали втрачають амортизаційні властивості, тож шолом слід замінювати приблизно раз на п’ять років.


Активісти закликають впровадити в Україні Регламент ECE №22, чинний наразі стандарт безпеки в тестуванні мотошоломів.

Дослідження виявило, що досвід ДТП суттєво впливає на сприйняття ризиків. Серед водіїв, які потрапляли в аварії, рівень підтримки обов’язкового використання сертифікованих шоломів сягає 75%.

У 2024 році, за даними ГО, на дорогах України загинуло близько 400 людей — це на 43% більше у порівнянні з 2023 роком.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button