У Лондоні не можуть вибрати проєкт реконструкції вокзалу. Всі варіанти викликали обурення
Проти попереднього проєкту було зібрано понад 2000 заперечень.
Проти попереднього проєкту було зібрано понад 2000 заперечень.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 295 днів. За цей час ми опублікували 26300 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Архітектурна фірма Acme представила свої пропозиції реконструкції лондонського вокзалу Ліверпуль-стріт.
Реконструкція коштує мільярд фунтів і цей проєкт з’явився після того, як попередній розкритикували захисники історичної спадщини.
Станція London Liverpool Street зараз обслуговує 118 мільйонів пасажирів на рік. Очікується, що до 2041 року кількість пасажирів зросте на 35% до 158 мільйонів, тому реконструкція допоможе підготувати станцію до майбутнього і дозволить обслуговувати більше ніж 200 мільйонів пасажирів у наступні десятиліття.
Основні зміни включають перепланування вестибюля для розміщення офісів, а також збільшення пропускної здатності і покращення доступу до станції.
Перший варіант реконструкції з’явився у 2023 році і мав коштувати півтора мільярди фунтів і був розроблений швейцарською компанією Herzog & de Meuron. Вони відомі такими проєктами, як галерея Tate Modern, олімпійський стадіон «Пташине гніздо» в Пекіні та концертний зал Ельбської філармонії в Гамбурзі.
В рамках цього проєкту планувалося замінити сталево-скляну конструкцію вікторіанського стилю над головним вестибюлем на непрозору стелю зі штучним освітленням. Також над вокзалом мали побудувати офісні та готельні блоки 16 та 21 поверхів з басейном на даху.
Містянам не сподобалась ідея, і вісім організацій, що займаються захистом історичної спадщини, організували «Кампанію за станцію Ліверпуль-стріт» проти проєкту. Активісти порівнювали це з тим, як «повісити величезний клоунський капелюх на дах собору Святого Павла». Проєкт отримав понад дві тисячі заперечень від людей, які проти радикальної перебудови історичної пам’ятки.
Через таку кількість критики компанія Herzog & de Meuron вирішила переробити проєкт. Але, ймовірно, він також отримав негативні відгуки, і замість них на проєкт призначили компанію ACME. Попередній девелопер також залишив проєкт.
За новим проєктом і сама будівля вокзалу й офіси мають буди нижчими. Новий девелопер, Network Rail, заявила, що новий проєкт краще поєднується з архітектурою станції, побудованої ще в 1875 році. Директор ACME пообіцяв зберегти основні риси станції. Також Acme запропонувала використати бурштинові скляні цеглини, які будуть розташовані в верхніх частинах 18-метрових арок на входах, щоб створити особливе світло.
Цей новий проєкт має бути більше «орієнтованим на спадщину» і краще поєднуватися з оригінальним дизайном станції. Рендери були оприлюднені лише у квітні 2025 року і ще не отримали критики, хоча Вікторіанське товариство, яке виступало проти попередніх варіантів, вже висловлює заперечення щодо нової офісної вежі над станцією. Можливо, їм і цей проєкт не сподобається.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті