Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 301 днів. За цей час ми опублікували 26339 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/sfrecpark

У квітні в Сан-Франциско назавжди перекрили для автомобілів 3,2-кілометрову ділянку Великого шосе. Тепер на відрізку автодороги, що тягнеться вздовж узбережжя Тихого океану, облаштовують парк — Сансет-Дюнз.

Вперше ділянку зробили пішохідною у квітні 2020 року, коли почалася пандемія коронавірусу, — щоб створити простір для прогулянок на свіжому повітрі, де можна дотримуватися безпечної дистанції.

Одночасно мерія на чолі з тодішнім головою Лондоном Брідом перекрила проїзд вулицею Джон Ф. Кеннеді Драйв через парк Золоті ворота.

Перекриття шосе у 2021 році. Фото: Dana L. Brown, CC BY-SA 2.0

Коли пандемія стала відступати, проїзд для автомобілів знову відкрили, однак продовжували перекривати на кілька днів на тиждень — у п’ятницю суботу й неділю. Довгий час такий формат слугував компромісом між прихильниками та супротивниками пішохідної зони — думки містян розділилися приблизно порівну. Питання перекриття Великого шосе викликало запеклі суперечки, про які пише Bloomberg CityLab.

За збереження шосе переважно голосували у кварталах, що прилягають до нього. Жителі району Сансет окремо зібрали 10 тисяч підписів проти нового парку. Чимало хто скаржиться на щільніший трафік на вулицях, якими автомобілі об’їжджають перекриту ділянку. Також деякі містяни заявили, що їхній час у дорозі збільшився на 15 хвилин.

Водночас для багатьох інших водіїв зміни виявилися не такі суттєві. Джей Бейн, який возив Великим шосе сина до школи, заміряв час, і виявив, що його поїздка тепер займає 18-19 хвилин замість 15-16. Він вважає, що цими кількома хвилинами можна поступитися заради чудового місця відпочинку. Місцеві газети зафіксували, що деякі супротивники визнали, що перетворення шосе на парк не таке жахливе, як вони побоювалися.

Перекриття шосе у 2021 році. Фото: Ryan Holquin / Unsplash

Та ось навесні 2024-го виявилося, що через ерозію ґрунту частину шосе так чи інакше доведеться закривати. «Матінка-природа подарувала нам лимон, оскільки сильна прибережна ерозія змушувала закрити південну ділянку Великого шосе у будь-якому разі», — зазначив Джоел Енгардіо, член наглядової ради Сан-Франциско.

Із лимону вирішили зробити лимонад: торік на міському голосуванні ідея парку набрала 55% голосів.

Фото: facebook.com/sfrecpark

Колишнє шосе з зеленою смугою росередині розділили на дві поздовжні зони: внутрішня призначена для велосипедів і бігунів, а смуга вздовж океану стала «повільним» простором для пішоходів і дітячих ігор.

Фото: facebook.com/sfrecpark

На Сансет-Дюнс облаштували дитячий скейт-парк, встановили дерев’яні лави та скульптури.
Ці інсталяції обійшлися в один мільйон доларів, із яких половину було ще раніше зібрано спільнокоштом.


Дерев’яні знаки на перехрестях вказують шлях до найближчих бізнесів — так хочуть використати натовпи відвідувачів для пожвавленн підприємництва. Одна з розташованих поряд кав’ярень засвідчує, що у квітні трафік клієнтів збільшився більш як на 20% у порівнянні з минулим роком.

Фото: facebook.com/sfrecpark

Поки що це тимчасовий дизайн — згодом спроєктують постійне планування, яке, зокрема, враховуватиме процеси ерозії та підняття рівня океану. Можливо, приберуть частину асфальового покриття, хоча деякі ділянки слід буде залишити для проїзду екстрених служб.

Та вже зараз Сансет-Дюнс став третім за відвідуваністю парком Сан-Франциско.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button