Що відбувається зі 130-ти річним трамвайним депо на Лук’янівці?
Десять років тому планувалося, що воно стане частиною нового ТРЦ, яке так і не звели.
Десять років тому планувалося, що воно стане частиною нового ТРЦ, яке так і не звели.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 306 днів. За цей час ми опублікували 26374 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Департамент охорони культурної спадщини КМДА видав припис про зупинку несанкціонованих робіт у трамвайному депо на Лук’янівці для захисту об’єкта. Про це повідомив активіст Дмитро Перов у своїх соцмережах.
Депо було відкрито в 1892 році і отримало охоронний статус у 1986 році.
У приписі від 22 травня зазначено, що будівля трамвайного депо на Дегтярівській, 7б є пам’яткою архітектури місцевого значення й охороняється законом. Тому власник об’єкта, ТОВ «Будхол», має провести ремонтно-реставраційні роботи відповідно до проєкту.
За словами Дмитра Перова у травні 2025 року Департамент охорони культурної спадщини погодив невідкладні роботи з консервації пам’ятки та реставрації її фасадів. Власник мав зробити тимчасове накриття на частині пам’ятки, де був відсутній дах, який сам власник і розібрав у 2023 році. Проєкт також передбачав реставрацію фасаду та очищення цегли.
Однак, на практиці, за словами Дмитра Перова, ТОВ «Будхол» повністю розібрав дах, вибив всі вікна, почав знімати цегляну кладку верхніх рядів та демонтувати внутрішні перекриття, через що було втрачено оригінальне овальне вікно 1910 року та пошкоджено частину конструкції та дах. Нове тимчасове накриття встановлене на нижчому рівні, залишивши фасадний фронтон без захисту від дощу та опадів.
Тому наразі активіст очікує, як на це зреагує Київська міська прокуратура.
Зазначимо, що будівля депо мала стати частиною нового ТРЦ Lukianivka, який анонсували ще у 2015 році й тоді інвестори хотіли не тільки реставрувати старе депо, а ще і транспорту розв’язку поряд.
У 2019 році Михайло Меркулов, генеральний директор компанії Arricano Real Estate, розповів про плани на дане трамвайного депо. Він зазначив, що компанія закупила нове обладнання для КП «Київпастранс» і розмістила його в підземному приміщенні, звільнивши будівлю дизельного генератора. Це стало частиною проєкту, в якому планувалося створити бутікову галерею і фуд-зону. Навпроти депо також мала бути пішохідна зона.
Проєкт включав реконструкцію чотирьох перехрестів на Лук’янівці та перенесення трамвайних ліній.
Спочатку ТРЦ мали відкрити у 2022 році, але потім перенесли на 2023 рік.
У 2024 році компанія заявила, що проєкт все одно буде завершений і його загальна вартість становить близько 145 мільйонів доларів, з яких уже інвестовано 84 мільйони.
Зазначимо, що на рендерах компанії видно, що будівля депо мала б бути відреставрована і зносити чи демонтувати її не збиралися. Також будівництво ТРЦ, через яке перекрито частину мікрорайону все ще триває і ризикує перерости у «довгобуд».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті