Як багаж став золотою жилою авіакомпаній — і як цьому опираються пасажири
У 2006 році британський лоукостер FlyBe першим почав стягувати з пасажирів додаткову плату за зареєстрований багаж.
У 2006 році британський лоукостер FlyBe першим почав стягувати з пасажирів додаткову плату за зареєстрований багаж.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 317 днів. За цей час ми опублікували 26449 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Останніми роками авіакомпанії стали заробляти на додаткових платах за багаж мільярди, в той час, як пасажирів все більше засмучують щовищі тарифи навіть за невеликі валізки. Як авіагалузь відкрила для себе курку, що несе золоті яйця, пояснюється у матеріалі BBC.
Колись багаж, їжа на борту та можливість вибрати місце у салоні входили у вартість квитка та сприймалися як даність. Все почалося з буму лоукостів, зазначає Джей Соренсен з американської консалтингової компанії IdeaWorks.
У 2006 році британський лоукостер FlyBe став першою, як вважається, авіакомпанією, що почала стягувати з пасажирів додаткову плату за зареєстрований багаж. Відпочатку це були 2 фунти за умови оплати заздалегідь та 4 фунти в аеропорту.
Решта лоукостів швидко перейняли цю практику, а за ними послідували й небюджетні, так би мовити, традиційні компанії та національні перевізники. У США першими до цього вдалися American Airlines у 2008 році: від 15 доларів за валізу на внутрішньому сполученні.
Торік самі лише американські авіаперевізники заробили на багажі 7,27 мільярда доларів. Для порівняння, у 2019 році ця сума становила 5,76 мільярда.
24-річна Лорен Александер літала з Торонто у Бостона на вихідні, й плата за багаж здалася їй «абсурдною». «Виглядає як шахрайство. Купуєш квиток і очікуєш, що це буде дешевше, але зрештою маєш сплатити 200 доларів на додачу», — обурюється вона. Щоб не платити ці гроші, вона взяла з собою лише маленький рюкзак як ручну поклажу.
Тож не дивно, що все більше пасажирів намагаються брати тільки ручну поклажу. Кірсті Гленн, директорка британської компанії Antler, що виготовляє багаж, підтверджує, що попит на невеликі валізи, які відповідають обмеженням авіакомпаній щодо розмірів ручної поклажі, постійно зростає. «Ми спостерігаємо величезні сплески запитів на нашому сайті та взагалі в інтернеті», — каже вона. У квітні компанія випустила нову маленьку валізу, яка підходить під ручну поклажу, і вона «продається як божевільна».
Одночасно в соціальних мережах стрімко зросла кількість матеріалів про лайфхаки, як хитро пакувати багаж у подорож, щоб він не перевищував встановлені компаніями обмеження.
Челсі Дікенсон веде у TikTok блог про подорожі, але найбільш затребуваним контентом виявилися такі от поради щодо багажу. «Це зриває мені дах. Я можу тижнями й тижнями працювати над великою подорожжю, але створені зе нею відео навіть близько не зрівняються за популярністю за відео, на якому я іду купляти дешеву сумку, беру її в аеропорт, тестую на рамці та звітую про результат».
Ба більше — авіакомпанії дедалі частіше стягують додаткову плату не лише за зареєстрований багаж, але й власне за ручну поклажу. Так, Ryanair запровадив суворі обмеження на розмір невеликої сумки, яку можна безкоштовно пронести на борт. Якщо ручна поклажа не вкладається у габарити 40х20х25 см, працівники компанії в аеропорту можуть додатково стягнути до 75 євро.
Нещодавно Європейська організація споживачів подала через це скаргу до Єврокомісії на сім авіакомпаній, серед яких також Easyjet і Wizzair.
Торік додаткові збори всіх світових авіакомпаній — багаж, вибір місця, плата за вайфай, доступ до зал очікування, харчування та напої тощо — склали 137 мільярдів доларів. Цьогоріч, очікується, цей показник сягне 145 мільярдів, що становить 14% від загальних доходів сектору.
У США ці цифри привернули увагу політиків, і, зокрема у грудні минулого року керівників авіакомпаній викликали на допит у сенатському комітеті. Дехто пропонує штрафувати перевізників за junk fees, за висловом одного з сенаторів.
Індійська авіакомпанія IndiGo демонструє інший підхід до питання: вона не стягує плати за зареєстрований багаж. «Вся наша філософія інакша, — пояснює її керівник Пітер Айберс (колишній президент KLM). — Нам не потрібні довгі черги на вході на посадку та нескінченні суперечки щодо ваги багажу. У нас нічого цього немає. Наші літаки не стоять в аеропорту довше за 35 хвилин».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті