Позашляховики спричиняють більше смертельних ДТП за рахунок своїх габаритів. Разом з тим в світі росте їх популярність
Є дані, що підвищення висоти капота на 10 см — з 80 до 90 см — збільшує ризик смерті в аварії на 27%.
Є дані, що підвищення висоти капота на 10 см — з 80 до 90 см — збільшує ризик смерті в аварії на 27%.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 10 днів. За цей час ми опублікували 26788 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Зростання популярності позашляховиків з високими капотами небезпечне для пішоходів, особливо дітей, бо через великі розміри машин водії не бачать їх, що часто призводить до ДТП, пише The Guardian.
Останні 15 років середня висота капота авто постійно зростає через зростання популярності кросоверів і вже досягає 84 см, порівняно з 77 см у 2010 році.
У Великій Британії та Європі побільшало моделей Land Rover і Jeep з капотами понад 100 сантиметрів. Це створює додаткову для пішоходів, бо такі позашляховики частіше травмують дорослих і дітей, зачіпаючи їхні важливі органи та голову.
Зазначимо, що така ситуація типова не тільки для країн Європи, весною у «Хмарочосі» згадувалося, що наразі пікапи та позашляховики та кросовери у США вже перевищують за габаритами танки «Шерман М4», що американська індустрія будувала для фронтів Другої світової війни. Також там зазначалося, що автовиробники не тільки випускають все менше компактних машин, але й постійно збільшують розміри існуючих моделей.
Справа не тільки в тому, що через великі розміри машин збільшується кількість сліпих зон, але й у тому, що ці автомобілі більше забруднюють навколишнє середовище, зменшуючи ефективність зниження викидів CO2 від електромобілів.
Разом з тим Велика Британія стала «податковим раєм» для позашляховиків, які забруднюють повітря, стверджують екологи. Також вони відмічають агресивні маркетингові слогани, які вигадують рекламні агенції. Такі компанії використовують емоційні гачки, не звертаючи уваги на потенційну небезпеку.
Аде представники Jaguar Land Rover стверджють, що їхні автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, зокрема мають систему виявлення пішоходів, 3D-камери кругового огляду та автономне екстрене гальмування (AEB).
Але в звіті T&E зазначено, що хоча система AEB може запобігти деяким аваріям, «автомобіль з хорошою системою AEB і висотою капота від 60 до 75 см буде завжди безпечнішим за автомобіль з високим капотом, навіть якщо у нього та сама система AEB».
Для оцінки зростання висоти капотів у звіті використано дані програми Euro NCAP і статистику продажів. Також T&E замовила Школі дизайну Лафборо перевірити видимість дітей з машин з високими капотами. Виявилось, що водій Ram TRX не міг побачити дітей до дев’яти років, які стояли перед ним, а водій Land Rover Defender не бачив дітей до чотирьох з половиною років.
Разом з тим бельгійське дослідження, яке охопило 300 000 жертв, показало, що підвищення висоти капота на десять сантиметрів — з 80 до 90 см — збільшує ризик смерті в аварії на 27% для пішоходів і велосипедистів.
У 2024 році міжнародне енергетичне агентство зафіксувало рекордні продажі позашляховиків, а також рекордні викиди CO2 — один мільярд тонн. Якщо б позашляховики були окремою країною, вони б стали п’ятим найбільшим забруднювачем у світі.
Зростання популярності позашляховиків з високими капотами не лише збільшує небезпеку для пішоходів, особливо дітей та шкодить екології – габарити кузова ускладнюють паркування в містах. Половина нових машин вже не вміщується на стандартних паркувальних місцях.
Екологи закликають уряди обмежити висоту капотів до 85 сантиметрів до 2035 року, щоб зменшити ризики для пішоходів. Багато міст, таких як Париж, Ліон і Аахен, вже вводять додаткові збори за паркування великих автомобілів, а деякі британські міста теж планують це зробити.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті