Жителі туристичного центру Гренландії пересварилися через круїзні лайнери
Туризм заситупає місце головної економічної галузі та вважається стратегічно важливим як важіль незалежності від Данії.
Туризм заситупає місце головної економічної галузі та вважається стратегічно важливим як важіль незалежності від Данії.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 12 днів. За цей час ми опублікували 26814 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Круїзні кораблі починають витісняти місцевий бізнес у гренландському місті Ілуліссат, де туризм є основною галуззю економіки. Ця ситуація пересварила місцевих мешканців між собою, повідомляє The Guardian.
Ілуліссат, що на гренландській мові означає «айсберги», розташовано на західному березі Гренландії, у 200 кілометрах від Полярного кола. Тамтешній 40-кілометровий фйорд належить до всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
У літні місяці до міста з населенням 4,5 тисячі приїжджають тисячі туристів. Їх приймають місцеві туристичні компанії. Однак останнім часом їх витісняють два великі туроператори: гренландська Greenland Cruises, що базується у столиці Нуук, і данська Vela Nordic.
Оскільки частина місцевих працює на ці дві великі компанії, спільнота розділилася. За словами мера Ларса Еріка Габріельсена, деякі навіть припинили вітатися.
Сам мер закликає містян виходити на мітинги проти круїзних лайнерів. Це, своєю чергою, розлютило уряд Гренландії, який боїться, що ці протести відлякають туристів.
Кілька круїзних рейсів до Ілуліссата вже було скасовано. Деякі інші думають змінити маршрути, щоб оминати місто. Торік місто заблокувало вхід круїзного лайнеру в порт на тому підґрунті, що рейс обслуговували лише іноземні туркомпанії.
Традиційно основною галуззю Гренландії було рибальство, але тепер його місце заступає туризм, особливо на тлі змін клімату, коли льодовики тануть. Те, що приносить значні вливання в економіку країни, вважається стратегічно важливим як важіль незалежності від Данії — та керувала островом як колонією до 1953 року й досі контролює її зовнішню політику та безпеку.
З іншого боку, цікавість до Гренландії почали виявляти США. Після скандальних заяв Дональда Трампа цього літа було запущено перший прямий авіарейс із Нью-Йорка в Нуук. Міжнародний аеропорт у столиці відкрили лише торік, до цього це був невеликий аеродром, що обслуговував лише малі літаки. Наступного року мають відкрити аеропорт у Ілуліссаті.
Торік Гренландія ухвалила закон про туризм, який передбачає підтримку місцевих працівників галузі та сталий туризм. Та мер Ілуліссата не вірить, що цей акт матиме вплив. Натомість Габріельсен пропонує створити національне турагентство, яким керували б муніципалітети й у такий спосіб мали вплив на розподіл доходів і робочих місць серед місцевих.
Одна з проблем — у визначенні поняття «місцевий». За законом, усі компанії, що працюють у Гренландії, є гренландськими, хоча деякими фактично володіють іноземці, наприклад, ті, що проживають у Данії.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті