Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 17 днів. За цей час ми опублікували 26843 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Tim Baumeister / Unsplash

За п’ять років, від 2019 до 2024-го, українська залізниця втратила 1087 вагонів, що стало головним чинником дефіциту квитків. Про це компанія повідомила на презентації плану з подолання цього дефіциту, повідомляє LIGA.net.

У період 2019-2024 років 265 пасажирських вагонів залишились на окупованій території, 28 були знищені, а 794 досягли граничного терміну служби. При цьому у 2012–2015 роки Укрзалізниця не купляла жодного нового вагону.

У 2025-2029 роках доведеться вивести з експлуатації ще 300 вагонів — через досягнення граничного терміну.


Ситуація з квитками різко загострилася влітку 2025 року, особливо на ключових напрямках. Так, на початку серпня попит на найпопулярніший маршрут Київ–Львів майже у вісім разів перевищував кількість доступних місць.

План із подолання дефіциту включає чотири складові:

  • підвищення ефективності використання рухомого складу;
  • замовлення нових вагонів. Від 2026 до 2028 року планують купляти по 100 нових вагонів щорічно;
  • збільшення частки денного швидкісного руху до 30% за три роки й до 40% за п’ять років. Це забезпечить більшу операційну гнучкість, швидшу оборотність рухомого складу, комфортніші сучасні поїзди. На середніх відстанях, наприклад, на маршруті Київ–Львів, поїзди зможуть ходити кожні три години. Планується додати понад 20 нових швидкісних сполучень;
  • зміни в регіональному сполученні. Для 27% пасажирів поїздів далекого нічного сполучення насправді потрібні короткі маршрути до 300 кілометрів. Тож замість спальних вагонів планують запустити електрички на низці регіональних маршрутів — наприклад, Київ–Вінниця, Київ–Черкаси, Харків–Дніпро, Запоріжжя–Дніпро — та дизель-поїзди: наприклад, Львів–Ясіня, Хмельницький–Кам’янець-Подільський, Ковель–Коростень-Житомир, Коломия–Шепетівка.

Та без державної допомоги ці плани реалізувати навряд чи вдасться, зокрема через падіння економіки й обсягу вантажних перевезень. Зокрема, Укрзалізниця розраховує на компенсації з місцевих бюджетів за збиткові приміські маршрути — вважають, що такі маршрути мають замовляти громади.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button