Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 32 днів. За цей час ми опублікували 26955 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
джерело: unsplash/Daniel Abadia

У середині серпня 2025 року міністр транспорту Німеччини Патрік Шнайдер звільнив керівника Deutsche Bahn Річарда Лутца, зазначивши, що залізниці потрібне повне «перезавантаження».

Видання Monocle поспілкувалось із експертом Крістіаном Беттґером, який пояснив, чому проблем з залізницею так багато і чому навіть великі інвестиції не зможуть їх швидко віришити.

Міністр транспорту Патрік Шнайдер прямо заявив: «Стан залізниці жахливий». Капітальний ремонт колій відклали щонайменше до 2036 року, а задоволення пасажирів стрімко падає. Звільнення Річарда Лутца не стало несподіванкою, адже він роками приховував проблеми замість того, щоб їх вирішувати.

Експерт Крістіан Беттґер, професор Берлінського університету прикладних наук і один із провідних німецьких фахівців із залізничного транспорту, зазначає, що найбільше його здивувало не саме рішення, а його час, адже воно ухвалене посеред літа, без чіткої стратегії та нового керівника. А це точно створило управлінський вакуум у компанії, яка й так працює у стані хаосу. Тому говорити про справжнє «перезавантаження» зарано.

За словами експерта, проблеми Deutsche Bahn накопичувались роками. Старі колії не витримують зростаючого потоку пасажирів, а помилки у плануванні спричинили брак машиністів, диспетчерів і техніків. У великих вузлах, як-от Франкфурт чи Кельн, навіть невелика затримка викликає перебої по всій мережі. Колись перевізник мав хорошу репутацію, але згодом керівництво переключилося на міжнародні проєкти – наприклад, морські перевезення між США і Китаєм чи логістику в Австралії, жертвуючи стабільністю на внутрішньому ринку.

У результаті німецька залізнична мережа занепала, управління стало неефективним, а пунктуальність торік становила лише 62,5% – найгірший показник за останнє десятиліття.

Беттґер також вважає, що обіцянка колишнього міністра транспорту Фолькера Віссінга зробити Deutsche Bahn до 2031 року «найсучаснішою залізницею в Європі» завжди звучали нереалістично. Керівництво компанії давно навчилося впливати на політиків, які часто не мали досвіду, щоб цьому протистояти. У Deutsche Bahn завжди зручно було звинувачувати інфраструктуру – і це добре звучало на публіку, але не мало нічого спільного з реальністю. Жодна інфраструктурна програма не спрацює, якщо не змінити бюрократичне управління всередині компанії.

джерело: unsplsdh/Julian Hochgesang

Deutsche Bahn свого часу створили як структуру, яку уряд майже не контролює і керівництво компанії збудувало потужний внутрішній апарат, який вже напрацював власний вплив на міністерство. У підсумку виникли зручні, але неефективні відносини, де ніхто по-справжньому не відповідав за проблеми.

Нещодавно федеральний уряд схвалив пакет підтримки залізниці на 107 мільярдів євро до 2029 року. Але Беттґер сумнівається, що це щось дасть. Великі інвестиції не допоможуть, якщо не реформувати управлінські структури переаізника, не оновити застарілі технології та не зменшити бюрократію. На його думку, держава має взяти на себе більшу відповідальність за залізницю. Він також пропонує розділити підрозділи інфраструктури й експлуатації – це дозволить зробити мережу незалежною та створити справедливіші умови для конкуренції.

Та головна проблема, за словами експерта, це нестача кадрів. У перевізника бракує машиністів, диспетчерів і техніків. Попри численні зустрічі й саміти, реальних дій у цьому напрямку мало. І поки не стане зрозуміло, хто обслуговуватиме колії та керуватиме поїздами, розмови про бюджети залишатимуться другорядними.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button