У Берліні планують запуск 25-метрових «мегабусів» замість трамваїв. Ідею нещадно критикують
Ці автобуси будуть удвічі довші за ті, що зараз курсують вулицями Києва.
Ці автобуси будуть удвічі довші за ті, що зараз курсують вулицями Києва.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 38 днів. За цей час ми опублікували 26995 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Берлінське транспортне управління (BVG) планує впровадити електробуси завдовжки до 25 метрів.
Оскільки цей проєкт позиціонується як альтернатива трамваям, критики називають ці «мегабуси» «вбивцями трамваїв».
Вони вважають, що проект виник через ідеологічну неприязнь до трамваїв і лише відволікає увагу та ресурси від розвитку міської трамвайної мережі.
Консервативна партія ХДС (Християнсько-демократичний союз) підтримує ідею «мегабусів», які позиціонуються як швидка альтернатива трамваям, особливо там, де розширення трамвайної мережі зупинилося.
Компанія BVG планує придбати двоповерхові автобуси довжиною близько 25 метрів, які здатні перевозити до 200 пасажирів кожен. Для порівняння, комунальні автобуси, які їздять вулицями Києва мають близько 12 метрів в довжину, а зчленовані тролейбуси — 17–18 метрів.
Нові автобуси призначені для найбільш завантажених ліній MetroBus, таких як M32 у Шпандау, а також для інших маршрутів із великою кількістю пасажирів, наприклад у Марцан-Хеллерсдорфі або вздовж Герштрассе. Вони будуть повністю електричними та заряджатимуться на кінцевих зупинках.
Закупівлі можуть розпочатися у 2026 році за умови політичного схвалення та внесення необхідних структурних змін.
Водночас критики звинувачують міський Сенат у тому, що цей проєкт блокує розвиток трамвайної мережі, чиє будівництво було зупинено з ідеологічних причин. Також вони зазначають, що великі електробуси це ніби поїзди на магнітній левітації – перспективна технологія, але фактично там багато піару, та мало змісту.
Наразі в Берліні дійсно призупинено кілька важливих трамвайних проєктів. Наприклад, будівництво нової трамвайної ділянки зупинили вже після того, як на неї витратили шість мільйонів євро і проклали рейки завдовжки 530 метрів. Інший проєкт заморожено через проблеми з доступом для пожежної служби та відсутність політичного пріоритету.
Транспортна ініціатива IGEB попереджає, що такі рішення можуть загальмувати розвиток трамвайної мережі на п’ять-десять років.
Попри критику, великі автобуси мають свої переваги, адже їх можна швидко закупити й запустити в експлуатацію на відміну від трамвайної інфраструктури. До того ж 25-метрові автобуси вміщують більше пасажирів, ніж звичайні, і можуть стати тимчасовим рішенням у місцях, де є проблема перевантаженості. Їх легко інтегрувати в існуючі маршрути – не потрібно погоджувати плани, рити вулиці чи чекати роками дозволів.
Ці автобуси повністю електричні, тому не створюють шкідливих викидів і відповідають кліматичній стратегії міста. Водночас вони не можуть стати повною заміною трамваям, бо рух автобусів залежить від заторів, аварій чи неправильно припаркованих машин. До того ж термін їхньої служби коротший, а зарядна інфраструктура потребує додаткових витрат, що у підсумку робить їх дорожчими. Їхня пасажиромісткість також менша за трамваї.
Німецькі видання пишуть, що просування «мегабусів» як альтернативи трамвая – це неправильний політичний сигнал, який суперечить цілям міської мобільності та кліматичної політики. У найкращому випадку такі автобуси можна розглядати як тимчасове рішення для маршрутів із великим пасажиропотоком, де трамвайні проєкти затримуються.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті