Український культурний фонд провів дослідження безбар’єрності сфери культури
За їх словами покращення відбувається всупереч обставинам.
За їх словами покращення відбувається всупереч обставинам.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 40 днів. За цей час ми опублікували 27006 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Український культурний фонд разом з Центром культурних досліджень проаналізували, впровадження безбар’єрних підходів в цій сфері, як у державних проєктах, так і в ініціативах приватних підприємців та незалежних митців.
Дослідження показали, що наразі засади безбар’єрності втілюють не завдяки, а всупереч обставинам, пише у своїй колонці на сайті «Правда. Життя» виконавча директорка Українського культурного фонду Анастасія Образцова.
Український культурний фонд склав сім основних висновків про стан безбар’єрності в країні.
96% державних і комунальних закладів культури та понад 90% представників недержавного сектору кажуть, що враховують потреби різних груп людей. Але найчастіше безбар’єрність впроваджується всупереч всім обставинам і на ентузіазмі окремих людей, без достатнього фінансування і довгострокового плану.
У фонді зазначають, що пандуси, пологі входи та широкі двері є майже у всіх опитаних. Але ліфти, просторі туалети з поручнями, зони для догляду за немовлятами – це вже рідкість.
Більшість державних і комунальних закладів навіть не чули про міжнародні стандарти доступності сайтів. (міжнародний стандарт доступності вебвмісту WCAG).
У приватному секторі ситуація схожа, так лише 5% сайтів повністю адаптовані. А якщо в закладу взагалі немає сайту, то про доступність в інтернеті не йдеться.
Матеріали великим шрифтом, простою мовою, з субтитрами чи текстовими описами зустрічаються дуже рідко. Нажаль, більшість закладів це не використовують.
Деякі заклади проходили курси з безбар’єрності, але їм бракує чітких порад, як усе це застосувати на практиці. У приватному секторі більшість взагалі не вивчали цю тему.
Державні, і недержавні заклади вказують на брак фінансування. Ідеться не тільки про ремонт чи обладнання, а й про оплату праці, навчання працівників і правильну комунікацію з аудиторією.
У якості висновку до дослідження Український культурний фонд зазначає, що хоч державні й недержавні заклади культури стикаються з подібними проблемами, вони майже не співпрацюють між собою. А спільне навчання, обмін досвідом і прикладами могли б зробити безбар’єрність у культурі не винятком, а звичною справою.
Додамо, що Український культурний фонд підтримує інклюзивні проєкти з 2019 року. Спершу це була програма «Інклюзивне мистецтво», потім «Культура без бар’єрів», а з 2025 року — «Стійкість суспільства через культуру».
За підтримки фонду у 2023–2024 роках Національна оперета України адаптувала п’ять вистав («Доріан Грей», «За двома зайцями», «Сімейка Адамсів», «Тигролови», «Sugar, або в джазі тільки дівчата») для людей із порушеннями зору та слуху. До них додали аудіоописи, тактильні книги, програмки шрифтом Брайля, спеціальні тури виставами та використали мобільні додатки Subcatch і Earcatch.
А у Закарпатському драмтеатрі встановили таблички зі шрифтом Брайля, тактильні вказівники та кнопки виклику персоналу. Загалом УКФ уже інвестував понад 100 мільйонів гривень в інклюзивні проєкти.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті