В Польщі збудують завод з виробництва водневих локомотивів
Ідея водневих поїздів з’явилася понад 20 років тому.
Ідея водневих поїздів з’явилася понад 20 років тому.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 45 днів. За цей час ми опублікували 27035 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
У Польщі вироблятимуть водневі локомотиви, пише Центр транспортних стратегій.
У Бидгощі збудують завод розміром із два футбольні поля, де серійно робитимуть маневрові водневі локомотиви.
Національний фонд охорони навколишнього середовища та водного господарства (NFOŚiGW) підписав угоду з PESA Bydgoszcz S.A, найбільшим виробником залізничного транспорту в Польщі, про створення водневих локомотивів.
Вартість проєкту перевищує 163 мільйони злотих, із них понад 53 мільйони профінансують з Національного плану відновлення та стійкості. Нові локомотиви мають стати не лише інновацією, а й внеском у зелену трансформацію країни.
PESA вже у 2019–2023 роках створила прототип першого в Польщі маневрового локомотива на водневому двигуні. Тепер компанія розширює виробничі потужності, щоб розпочати серійне виробництво. У Бидгощі побудують новий монтажний цех та склад типу «крос-док» загальною площею понад 15 000 м², а це умовно два стандартних футбольних поля.
Польща планує виготовити та продати 25 локомотивів, що дозволить знизити викиди CO₂ більш ніж на сім з половиною тисяч тонн. Це будуть перші в Європі серійні маневрові локомотиви на зеленому або низьковикидному водні, обладнані системою автономного виявлення перешкод.
Водневі локопомитиви зберігають газоподібний водень у спеціальних баках. У паливному елементі водень з’єднується з киснем із повітря і виробляє електроенергію. Вона живить електродвигуни, які крутять колеса та рухають поїзд.
Головна перевага таких поїздів у тому, що вони можуть їздити там, де немає електрифікованих колій, і є зручним рішенням для регіонів без розвиненої інфраструктури.
Ідея водневих поїздів з’явилася понад 20 років тому. У 2002 році в Канаді показали перший шахтний локомотив на водні. У 2006–2008 роках у Японії випробували вагони та гібридні поїзди на паливних елементах. У США в 2009–2010 роках компанія BNSF Railway протестувала власний водневий локомотив. У 2012 році в Данії стартував проєкт Hydrogen Train Project – перший у Європі водневий поїзд з двигуном внутрішнього згоряння. Того ж року Бірмінгемський університет створив силовий агрегат для тестів, а у 2018-му представив перший у Великій Британії повноцінний водневий поїзд.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті