«Смішний розмір штрафу проти ступеня загрози». Експерти про причини росту кількості ДТП в Україні
Так штраф за перевищення швидкості у місті на 20 км/год зараз становить лише 340 гривень.
Так штраф за перевищення швидкості у місті на 20 км/год зараз становить лише 340 гривень.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 45 днів. За цей час ми опублікували 27043 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
За перші півроку в Україні сталося майже 14 тисяч ДТП, і тільки в столиці за цей період загинуло понад 70 осіб.
Віктор Загреба, голова ГО Vision Zero, зазначає, що однією з причин є «смішні» штрафи за перевищення швидкості.
Неодноразово у «Хмарочосі» підкреслювалося, що понад 80% ДТП стаються з вини водія, а головна причина смертельних ДТП – це перевищення швидкості.
На думку Віктора Загреби, голови ГО Vision Zero, ситуація з безпекою на дорогах в Україні погіршується, тоді як у розвинених країнах вона стає кращою. Причина, за його словами, у тому, що в уряді не ухвалюють потрібних рішень. Наприклад, штраф за перевищення швидкості у місті на 20 км/год зараз становить лише 340 гривень. Це мізерна сума порівняно з реальною небезпекою, яку створюють такі порушники, тоді як у Європі за подібне стягнення значно суворіші.
Наприклад, у Німеччині за перевищення швидкості на 15 км/год у місті штрафують на 40 євро, що майже дві тисячі гривень.
Ще на думку експерта в нас є проблема з тим, що немає як такого покарання за перевищення швидкості на 20 км на годину.
«Є ще одна проблема. От у населеному пункті стоїть знак, який забороняє рух зі швидкістю, що перевищує 50 кілометрів за годину. Але кожен водій вам скаже, що там можна їхати до 70 кілометрів. Або ж на трасі є знак про заборону руху зі швидкістю понад 90 кілометрів за годину. Та водії розганяються до 110 кілометрів. Чому? Тому що за порушення в межах +20 кілометрів за годину не карають. Треба врешті відійти від такої практики. Якщо на знаку вказано 50 кілометрів за годину, то це має означати 50, а не 70».
Разом з тим він підкреслює, що деякі знаки поставлені з невідомих причин. «Іноді їдеш трасою і раптом бачиш попередження про обмеження швидкості. Чому цей знак там стоїть — не відомо. Адже немає жодних факторів ризику. І таких дорожніх знаків повно. Ці обмеження швидкості насправді можна прибрати або замінити, бо ніхто на них не зважає. Через усе це в нас сформувалася культура, коли більшість водіїв воліє ігнорувати вимоги дорожніх знаків. І нічого не робиться, аби її змінити».
Інший експерт, Василь Репецький, керівник Центру адвокатського захисту травмованих та родичів загиблих у ДТП «Автопоміч», зазначає: найбільше аварій трапляється саме у п’ятницю.
Причин кілька, так водії втомлюються після робочого тижня, через що стають менш уважними й повільніше реагують. Багато хто поспішає швидше доїхати додому чи на відпочинок, тому їде агресивніше. Крім того, у п’ятницю на дорогах з’являється більше машин, адже чимало людей виїжджає за місто. Ще один ризик – це керування авто напідпитку, що також частіше буває саме наприкінці тижня.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті