«Одна поїздка у метро реально коштує майже 45 гривень». У Києві хочуть підняти ціни на проїзд
Різниця між реальними витратами та тарифами становить мільярди гривень.
Різниця між реальними витратами та тарифами становить мільярди гривень.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 46 днів. За цей час ми опублікували 27050 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
В столиці можливо піднімуть вартість проїзду в громадському транспорті. З такою ініціативою виступив Департамент фінансів КМДА у листі до міського голови Віталія Кличка, пише Kyiv News.
У фінансовому департаменті кажуть, що щороку міський бюджет змушений компенсувати різницю між реальною вартістю перевезень і тарифами для пасажирів, адже для прикладу реальна ціна проїзду в метро коштує майже 45 гривень.
Тому Департамент фінансів звернувся до Кличка з проханням переглянути діючі тарифи на міський транспорт і встановити нові, зважаючи на економічну ситуацію та зростання витрат.
В листі Департамент посилається на те, що Київрада у грудні 2024 року затвердила бюджет міста на 2025 рік. Для Департаменту транспортної інфраструктури виділили понад девять мільярдів гривень, а це 12,3% усіх витрат загального фонду бюджету міста. При цьому ще до початку 2025 року було відомо, що різниця між реальними витратами та встановленими тарифами складе понад 11 мільярдів гривень.
Разом з тим 20 серпня 2025 року Верховна Рада ухвалила зміни до держбюджету і частина доходів, яка раніше йшли до бюджету Києва, з вересня 2025 року і до кінця року спрямується безпосередньо до державного бюджету України. А отже Київ недоотримає 8 мільярдів гривень. Зібрати ці недоотримані кошти Департамент фінансів пропонує за рахунок підняття вартості проїзду в громадському транспорті.
Додатково через інфляцію з 2020 року витрати міста на покриття різниці у тарифах постійно зростають. Для 2026 року ця різниця вже становитиме майже 14 мільярдів гривень. Наприклад, один проїзд у метро реально коштує 44,68 гривень, а в наземному транспорті — 22,62 гривні, тоді як пасажири платять значно менше. Варто зазначити, що ці показники визначають комунальні підприємства, і на чому вони ґрунтуються до кінця не зрозуміло.
Загалом, громадський транспорт є дотаційним практично в будь-якому великому місті. Так, наприклад, у Варшаві, як раніше писав «Хмарочос», 76% транспортного бюджету забезпечується за рахунок дотацій, і тільки 24% підприємства, які надають послуги з перевезень, заробляють самостійно.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті