Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 68 днів. За цей час ми опублікували 27219 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/SWRailway

Британський уряд оголосив про перехід у державну власність ще п’яти приватних залізничних операторів у межах повної націоналізації залізниці Англії. Метою є покращення якості послуг.

У жовтні у державне підпорядкування перейде компанія Greater Anglia, у лютому — West Midlands Trains, а у травні — Govia Thameslink Railway. Також буде націоналізовано Chiltern Railways і Great Western Railways, терміни поки що перебувають у процесі визначення.

У травні цього року у державну власність уже перейшли компанії South Western Railways і Essex Thameside (c2c).

До середини 2026 року вісім із десяти поїздок мають здійснюватися державним оператором Great British Railways. До кінця 2027 року планується інтегрувати всі 14 приватних залізничних компаній.

Фото: facebook.com/GreaterAnglia

Після Другої світової війни у Великій Британії діяли чотири залізничні компанії. Всі вони перейшли під державний контроль. Протягом 1994–1997 років відбувся процес приватизації залізниць.

З часом репутація британських залізниць стала погіршуватися: щобільше рейсів скасовувалися, вартість квитків зростала. Так, у 2010-х роках лише 20% поїздів компанії Govia Thameslink Railway прибували вчасно.

Фото: facebook.com/gwruk

У 2020 році, під час пандемії, уряд перевів усі лінії під угоду про надзвичайні заходи — внаслідок локдаунів пасажиропотік зріс на 94%, і ці заходи мали на меті вберегти заліницю від колапсу. Приватні оператори як франшизи продовжували експлуатувати маршрути, але уряд брав на себе всі ризики витрат і всі доходи, виплачуючи операторам компенсації за надані послуги. Спочатку це мало бути тимчасовим заходом. Але уряд зрештою оголосив, що приватизація залізниць більше не працює. Торік, після приходу на посаду прем’єрі-міністра Кіра Стармера, почався процес націоналізації.

Фото: facebook.com/gwruk

Профспілки, які роками влаштовували страйки проти умов праці, підтримали це рішення. «Усі в залізничній галузі знають, що приватизація не спрацювала», — заявив генсекретар профспілки Aslef Мік Вілан.

Лейбористський уряд заявив, що ренаціоналізація заощадить до 150 мільйонів фунтів на компенсаціях, що виплачуються залізничним операторам.

В уряді наголошують, що покращення послуг не варто очікувати відразу. Однак зауважують, що наразі державні оператори Southeastern та LNER забезпечують одні з найнижчих показників скасування рейсів у країні. South Western Railway потроїла кількість нових поїздів за чотири місяці з моменту переходу під державну власність.

Фото: facebook.com/westmidsrailway

Щодо цін на квитки, то вони навряд чи знизяться. Навпаки, через інфляцію, наступного року прогнозують підвищення на 5,6%. В ініціативній групі Railfuture вважають, що заощадження вд націоналізації просто поглине державна скарбниця, а пасажири не отримають зиску. І нині майже половину залізничних тарифів в Англії встановлює безпосередньо уряд.

У Шотландії та Вельсі пасажирські перевезення здійснюють децентралізовані уряди. Вони, до речі, обмежують ціни на квитки. У Північній Ірландії залізнична система повністю націоналізована.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button