В Астані запрацює «легке метро» з безпілотними поїздами. Його будували 17 років
Безпілотні потяги розганятимуться до 80 км/год
Безпілотні потяги розганятимуться до 80 км/год
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 70 днів. За цей час ми опублікували 27231 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
У столиці Казахстану тестують нову наземну лінію «легкого метро» (LRT) з повністю автоматичними поїздами.
Метро намагались звести 17 років, а випробування триватимуть щонайменше пів року.
Лінія LRT буде завдовжки 22,4 км із 18 станціями, вона з’єднає аеропорт Астани з новим вокзалом Нурли Жол у центрі міста.
Під час випробувань перевіряють готовність інфраструктури, системи керування та безпілотних поїздів китайської компанії CRRC.
Будівництво LRT в Астані задумали ще у 2008 році. У 2011-му навіть провели урочистий «старт», але роботи так і не почали. У 2013 році тодішній президент Нурсултан Назарбаев відмовився від проєкту через високу ціну, однак у 2015-му його знову відновили у співпраці з китайськими компаніями.
У 2017 році будівництво офіційно почалося, але йшло повільно. У 2019-му його зупинили через проблеми з грошима. Частину коштів уже витратили, а сам проєкт назвали сумнівним і «корупційним».
У 2021 році пройшли суди щодо розкрадань коштів, склали новий графік, але строки знову зірвали. та до кінця 2024 року таки збудували опори естакади, міст через Ішим, станції й почали укладати рейки.
Восени 2024 року також почалося будівництво депо біля міжнародного аеропорту, там передбачені приміщення для ремонту й обслуговування поїздів, мийка вагонів, склади, спеціальна техніка для утримання колій, а також адміністративні приміщення для навчання персоналу.
На території депо також діятиме Центр управління безпілотними поїздами. Автоматизована система дозволить контролювати запуск, рух і зупинки потягів, зменшуючи ризики через людський фактор.
Для LRT в Астані заплановані безпілотні чотиривагонні поїзди «TRITON» китайської компанії CRRC Tangshan. Вони матимуть потужність 115 кВт, зможуть розганятися до 80 км/год і вміщати до 652 пасажирів.
Усього в проєкті 18 станцій. Спершу у 2022 році планували відкрити лише вісім станцій. Але вже у 2023 році знову підтвердили початкову ідею. Реалізацію вирішили ділити на два етапи: перший комплекс з восьми станцій планують завершити у 2025 році, другий із десяти станцій реалізують до кінця 2026-го.
Проїздка від аеропорту Нурсултана Назарбаєва до вокзалу Нурли Жол займатиме приблизно 36 хвилин.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті