Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 74 днів. За цей час ми опублікували 27263 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Laurian Ghinitoiu

В Алмати, Казахстан, у вересні відкрився центр сучасної культури Tselinny, збудований на основі радянського кінотеатру, повідомляє Dezeen.

Оригінальну будівлю у стилі модернізм збудували у 1964 році, щоб перекрити вид на собор, — не хотіли, аби вулиця, названа на честь комуніста Калініна, завершувалася релігійною спорудою.

Кінотеатр «Целинный», — названий на честь шкідливого за наслідками радянського проєкту з освоєння цілинних земель, — став одним із найбільших у Казахстані, велика кінозала вміщала 1536 глядачів. Художник Євгеній Сидоркін створив сграфіто у фоє.

Архівне фото

У 2000 році будівля перейшла у власність компанії Otau Cinema, яка провела масштабну реконструкцію, розділивши одну велику кінозалу на дві, а також облаштувавши ічний клуб, піцерію, суші-бар і фотосалон. У 2014 році кінотеатр закрили через фінансові труднощі та зміну власності. Новий власник задумав перетворити його на культурний центр.

Архівне фото

Ревіталізацією модерністської будівлі займався британський архітектор Асіф Хан. Бетонний каркас зберегли, але демонтували зроблені пізніше прибудови.

Головний фасад із вхідною групою декорували хвилеподібними сталевими ребрами та бетонними панелями. У цій структурі вхід, перед яким видалили сходи, майже розчиняється.

Бічні фасади прикрасили символами, які Хан віднайшов у роботах Сидоркіна.

Аріхектор намагався пом’якшити монументальність і ригідність радянських форм, що втілюють ідею контролю. Він надихався образами хмар, які вразили його під час першої поїздки до Алмати: велике скупчення, що накривало степний пейзаж.

Всередині — відкритий простір, у якому прибрали колони та мезонін. Водночас додали приміщення для галерей, майстерень, офісних приміщень і кав’ярні з виходом на вулицю. На підвальному рівні — вбиральні, гардеробна та кімната відпочинку. На даху облаштували ресторан.

Панно у техніці сграфіто зберегли. В інтер’єрі зберігається геологічний мотив: вапнякова стійка реєстрації та пігментований бетон землистих тонів у фойє.

Проєкт передбачав укріплення оригінальних стін та даху будівлі, що дозволило оприявнити справжній масштаб зали.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button