Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 80 днів. За цей час ми опублікували 27299 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У Кракові немає метрополітену, і у вересні 2025 року місто представило детальний план майбутньої системи, що має складатись з двох ліній.

Це потенційно другий метрополітен у Польщі після Варшави.

Передбачено до 29 кілометрів підземних колій і 29 станцій, які з’єднають головні райони Кракова.

Поїзди курсуватимуть кожні дві хвилини в центрі та кожні чотири хвилини на околицях. Будівництво планують розпочати приблизно у 2030 році. Орієнтовна вартість проєкту становить три з половиною мільярди євро.

Початок лінії запланований у Новій Гуті, поруч із промисловою зоною. Тут зведуть технічне депо та кінцеву станцію. Далі метро пройде через Алею Руж, Рондо Коцмиржовське, Чижини, потім Вісліцьку, Червоний Пронднік, Рондо Млинське та Ольшу. Потяг дійде до Рондо Могильського і Головного вокзалу, який стане головним транспортним вузлом міста.

У центрі метро матиме станції біля Старого театру, Багатели та Національного музею. Далі маршрут перетне Віслу біля Грюнвальдського Рондо, де створять великий пересадковий вузол. Також заплановані станції Людвінув, Дембнікі, Подгуже та Казімєж.

Після цього лінія розгалужуватиметься: на лінію М1 — у напрямку Опатковіц, та М2- до Курдванова, де передбачено кілька кінцевих станцій.

Метро суттєво скоротить час у дорозі. Міська влада називає його найважливішим проєктом наступного десятиліття. Уже цього року розпочнеться підготовка експертних звітів. Технічну документацію та оцінку впливу на довкілля планують замовити у 2026 році, а тендер на будівництво провести не пізніше 2030 року.

Метро стане основою нової транспортної системи. Місто планує також оновити автобусні та трамвайні маршрути, зробити їх зручними для пересадки на метро, узгодити розклади та тарифи. Також розробляють систему паркувань Park and Ride та зручні пересадкові вузли.

Усі станції матимуть безбар’єрний доступ і зручні пересадки на трамваї, автобуси та велосипеди. Місто також прагне впровадити автоматизовану систему руху, яка забезпечить точний і безпечний графік поїздів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button