Склади та логістичні хаби переїжджають у центр Парижа у колишні, вже непотрібні паркінги
Нова тенденція — розміщати склади під землею у центрі міста, щоб скорочувати необхідну для доставки відстань і, таким чином, менше забруднювати повітря.
Нова тенденція — розміщати склади під землею у центрі міста, щоб скорочувати необхідну для доставки відстань і, таким чином, менше забруднювати повітря.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 103 днів. За цей час ми опублікували 27469 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?

Мешканці мегаполісів звикли до доставки, особливо після пандемії, і попит на неї продовжує зростати. Водночас пересування транспорту з товарами міськими вулицями робить значний вклад у забруднення. Так, за підрахунками 2022 року, на доставку припадали 20-40% усіх транспортних викидів, пише Bloomberg CityLab.
Розташування складів і логістичних хабів у центрі міста скорочує відстані, й чимало товарів, таким чином, можна перевезти транспортом «останньої милі». Якщо місце призначення віддалено від хабу на 15 хвилин, як це передбачає концепція «15-хвилинного міста», то товар можна доставити й велосипедом, а то й пішки.
«Ми спостерігаємо збільшення кількості логістичних центрів і мікрохабів у центральних районах міст», — зауважує Лорена Ашінте з консалтингової компанії Bax Innovation у Барселоні.
Париж, де міська політика нинішньої мерки Анн Ідальго стимулює зменшення автомобілів на вулицях і зникнення паркінгів, виявився сприятливим до цієї нової тенденції у ритейлі.
Компанія Mont Thabor придбала підземний паркінг, що сягає вісім поверхів під землею на Єлисейських Полях — нижче рівня Сени, — ще перед пандемією. Та незабаром зрозуміла, що гараж у самісінському центрі столиці Франції, з якої зникають автівки, може вже виявитися неактуальною інвестицією.
Наприкінці року у приміщеннях колишнього паркінгу відкривається L’Atelier Logistique. Проєкт площею понад 16 тисяч квадратних метрів задумано як «невидимий» міський логістичний центр, повністю розташований під землею, що надаватиме послуги приблизно 4400 роздрібним торгівцям у радіусі 5-20 хвилин. Доставки здійснюватимуть чистими транспортними засобами з нульовим рівнем викидів, вантажними електровелосипедами або пішки. До складу ж товари завозитимуть уночі.

Туристи становлять понад 70% відвідувачів Єлисейських полів, і чимало власників крамниць на проспекті готові платити дорогу місячну оренду, у середньому 1200 євро за квадратний метр. Загалом понад половина всіх приміщень родрібної торгівлі Парижа зосереджена у 8-му районі та навколо. Оренда складів у цій зоні коштує від 350 євро за метр. Розвантаження товарів у щільному просторі, з тисячами автівок і пішоходів, перетворюється на жахіття. Тож існування великого складу по сусідству виглядає зручною опцією.
Подібні склади відкриваються й у інших районах, як-от один із комплексів компанії Sogaris біля центру Помпіду: великий кіоск з озелененим дахом, який приховує шестиповерхову підземну інфраструктуру у, знов-таки, колишньому паркінгу. На рівні вулиці він вміщає хімчистку та ремонт велосипедів.

Ще один засіб прибрати вантажівки з вулиць — це переправляти товари річкою. Стартап Fludis зараз випробовує 40-метрову електричну баржу — плавучий склад, яка прибуває з вантажем і вантажними велосипедами до набережної біля Дому Інвалідів. Пакунки складають на велосипеди, по 250 кілограмів на кожен, і розвозять клієнтам. Така комбінація вирішує логістичну дилему: склади на околицях дешевші, але звідти не везтимеш велосипедом.

© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті