Для водіїв-порушників в Україні хочуть ввести систему штрафних балів
Подібну систему хотіли ввести ще десять років тому, але не вийшло.
Подібну систему хотіли ввести ще десять років тому, але не вийшло.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 104 днів. За цей час ми опублікували 27475 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?

21 жовтня у парламенті зареєстрували законопроєкт №14133 про підвищення безпеки дорожнього руху. Він пропонує запровадити систему «штрафних балів» для водіїв.
Заступник директора з розвитку бізнесу «ПроМобільності» Віталій Бойко наголошує, що цей проєкт дуже важливий, адже ситуація з ДТП в Україні досить критична.
Нагадаємо, що лише за перші пів року в Україні сталося майже 14 тисяч ДТП, а в столиці загинуло понад 70 людей. І на думку голови ГО «Vision Zero» Віктор Загреба цьому сприяють «смішні» штрафи за перевищення швидкості. До того ж в країні в середньому, пристібається менше половини водіїв.
Подібну систему вже пробували запровадити у 2015 році, але вона не запрацювала — через заплутаний механізм, який дозволяв уникати покарання. Новий законопроєкт має це виправити і зробити відповідальність реальною.
Так новий проєкт передбачає, що за кожне порушення правил дорожнього руху водію нараховуватимуть певну кількість балів. Чим серйозніше порушення — тим більше балів.
Наприклад, за дрібні порушення, як незначне перевищення швидкості чи неправильне паркування, водій отримає один бал. За серйозніші порушення, як проїзд на червоне світло або порушення правил обгону, — два бали. За грубі порушення, як керування без посвідчення водія або перевищення швидкості на велику величину, — три чи чотири бали. Найбільше, п’ять балів, нараховуватимуть за найнебезпечніші дії, наприклад, керування у стані сп’яніння.
Ці бали зберігатимуться протягом року. Якщо водій протягом 365 днів не порушуватиме правила, вони анулюються автоматично.
Система потрібна для того, щоб фіксувати неодноразові порушення та посилювати відповідальність для тих, хто систематично порушує правила дорожнього руху.
Та Віталій Бойко додає, що потрібно, щоб система штрафних балів справді змушувала водіїв дотримуватися правил. Адже зараз у соцмережах можна побачити чимало людей, які спокійно порушують і навіть хизуються своїми штрафами, бо можуть їх просто оплатити й далі їздити як хочуть.
Так у Єдиному реєстрі боржників — понад два мільйони неоплачених штрафів за порушення ПДР. За даними «Опендатаботу», найбільше таких боргів у Дніпропетровській області — понад 211 тисяч, далі йдуть Київ (понад 193 тисячі), Одещина, Харківщина та Київська область. Антирекорд належить 27-річному мешканцю Вінниччини, бо на його рахунку аж 1056 штрафів.

На думку Віталія Бойко це доводить, що нинішня система штрафів не працює, бо людини, яка має понад тисячу неоплачених штрафів спокійно продовжує їздити, створюючи небезпеку на дорогах. Тому нова система має це змінити.
Та на його думку також важливо, щоб штрафи відповідали відповідали реаліям. Бо для когось штраф у 1700 гривень за перевищення швидкості – це дрібниця, яка не стримує. Щоб зробити систему справді ефективною, потрібно обговорювати її на круглих столах із експертами, представниками влади та всіма, хто зацікавлений у безпеці на дорогах.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті