Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 115 днів. За цей час ми опублікували 27539 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
джерело: unsplash

Науковці Дніпровського інституту інфраструктури та транспорту УДУНТ заявили, що залізнична інфраструктура в нинішньому стані витримає ще приблизно п’ять років.

За словами науковців залізниця стрімко втрачає запас міцності. Колії зношені на 70%, у деяких місцях і до 90%. Рухомий склад також зносився на 90%.

А цього року «Укрзалізниця» зазнала збитків на сім мільярдів гривень. Для стабільної роботи галузь потребує щонайменше 29 мільярдів гривень. Вантажні перевезення, які завжди закривали частину витрат, впали майже вдвічі. Ректор УДУНТ Костянтин Сухий наголошує, що Україна володіє однією з найбільших залізничних мереж у Європі, але без фінансування країна може втратити працездатну єдину транспортну систему вже через кілька років.

Нагадаємо, що перевізник заявив, що всі рейси в гори збиткові і їх лишають лише заради пасажирів.

Найгірша ситуація у промислових регіонах — Дніпропетровській і Запорізькій областях. Там знос колій сягає 90%. На заході країни рівень нижчий, приблизно 70%. Професор Дмитро Курган пояснив, що один перегін витримує близько 800 мільйон тонн вантажу, після чого потребує капітального ремонту. Стрілочні переводи зношуються після 140 мільйоінв тонн. Сьогодні залізниця давно перевищила ці навантаження, але не отримує коштів на оновлення.

Професорка Лариса Марценюк зазначає, що залізниця живе на старому ресурсі. УЗ виконує лише термінові ремонти, а планові у рази менше, ніж потрібно. А це вичерпує систему. Якщо держава не профінансує оновлення, то доведеться обмежувати швидкість на коліях, а частину рухомого складу взагалі доведеться списати.

До фінансової кризи додається ще і кадрова. Спеціалісти йдуть із галузі через низькі зарплати. Навіть профільні виші ризикують втратити викладачів.

Науковці вважають, що лише держава може стабілізувати ситуацію. Без підтримки залізниця продовжить занепадати, а це у свою чергу створить загрозу для всієї логістики країни, включно з потребами ЗСУ. Лариса Марценюк пояснює, що інвестори не зайдуть у галузь зараз, адже індекс інвестиційної привабливості України становить тільки два із п’яти. Перший крок має зробити держава. А після завершення війни можна буде говорити про концесію та приватні інвестиції.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button