Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 146 днів. За цей час ми опублікували 27783 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Rodeo Project Management Software / Unsplash

Практика компаній публікувати вакансії-примари, тобто оголошення про позиції, яких не існує, поширюється все більше та стає справжньою проблемою, повідомляє BBC.

Торік до 22% усіх оголошень про роботу в США, Великій Британії та Німеччині були примарними, згідно з дослідженням Greenhouse. Окремо у Британії ця частка доходила до 34%. За офіційною британською статистикою, у серпні налічувался 7,2 мільйона вакансій, у той час як лише 5,1 мільйона людей було винайнято на роботу.

Чому вони це роблять?

Роботодавці можуть публікувати фальшиві оголошення про вакансії з багатьох причин: завищення статистики у своїй галузі; створення враження, що компанія зростає та розширює штат; виконання вимог відділів кадрів; збирання інформації про заробітну плату конкурентів; збирання інформації про потенційних кандидатів у майбутньому; створення у наявних працівників уявлення, що вони не є незамінними і на цю позицію за ті ж гроші є купа кандидатів.

«Якщо ви працюєте в компанії, яка постійно публікує ці фальшиві вакансії, це спонукає вас подумати: “Мені потрібно старанніше працювати, бо, бачте, ця компанія постійно шукає нових співробітників. Моя робота може бути під загрозою”», — пояснює експерт із кібербезпеки Кріс Мауер.

«Ми опитали HR-менеджерів і виявили, що деякі компанії публікують вакансії, щоб створити кадровий резерв. Не те щоб вони не хотіли наймати, радше вони не наймають просто зараз, — зазначає експертка з найму в Маямі Жасмін Ескалера. — Інші, як ми виявили, завищували цифри та намагалися показати, що їхня компанія зростає, навіть якщо це не так».

На її думку, така практика спотворює офіційну картину ситуації на ринку праці, що має серйозні наслідки — уряди, відповідно, не здатні формувати політику та надавати адекватну підтримку безробітним.

«Ринок праці США виглядає оманливо сильним на папері. Мільйони вакансій свідчать про можливості, але багато з них ілюзорні», — додає Ескалера.

Як це впливає на працівників?

«Це не лише найгірший стан ринку праці на моїй пам’яті — він також впливає на людей із багаторічним досвідом роботи, таких, як я», — пише у колонці для The Guardian британка Елеанора Марголіс, яка пів року марно намагається знайти роботу в своїй галузі.

Вона нарікає, що британські компанії не лише публікуть фіктивні оголошення, але й використовують ШІ-боти для відбору резюме. «Молоді люди просять ChatGPT писати за них резюме, а рекрутери делегують їх читання штучному інтелекту — зрешто ніхто нікого не бере на роботу», — писали нещодавно в Atlantic.

Американець Ерік Томпсон, який має 20 років досвіду роботи у технологічному секторі, підтверджує: примарні вакансії заважають знайти працевлаштуватися навіть досвіченим фахівцям. Він провів два місяців у марних пошуках, подаючи заявки на сотні вакансій, не лише відповідні його досвіду, але й рівня джуніора.

Томпсон зараз просуває законопроєкт, який зобов’язував би роботодавців вказувати правду в рекламі вакансій. Проєкт запроваджує термін дії оголошень про роботу, коли найм призупинено або завершено, перевірку записів і штрафи для тих, хто публікує фіктивні вакансії. Зокрема, штати Нью-Джерсі та Каліфорнія розглядають можливість заборонити вакансії-примари.

В канадській провінції Онтаріо відповідний закон набуде чинності з нового року: компанії зі штатом у більш як 25 співробітників муситимуть звітувати про те, як активно заповнюється вакансія. Втім, скептики сумніваються, що такі перевірки проводитимуться на практиці, — хіба що хтось спеціально подаватиме скарги.

Компанії також ніхто не зобов’язує відповідати на заявки. У кращому разі вони надсилають листа зі сформованою ШІ відповіддю про те, що «отримали безліч пропозицій від кандидатів із більш релевантним досвідом». Для людей, які місяцями перебувають у пошуку роботи, «гостинг», або відсутність фідбеку може бути сильним джерелом фрустрації.

Як розпізнати вакансію-примару?

Точно визначити це буває складно, однак є червоні прапорці. Якщо ви бачите, що вакансію публікують регулярно протягом певного періоду часу, або ж що вакансія підозріло довго лишається відкритою, наприклад місяцями, то є вірогідність, що її й не намагалися закрити.

Іноді варто спробувати сконтактувати з компанією — надіслати електронного листа або подзвонити та перепитати, чи вакансія все ще відкрита. Можна також перевірити, чи існує це оголошення безпосередньо на сайті компанії.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button