У літаків майбутнього не буде окремого фюзеляжу та крил, вважають у Airbus
Альтернативний дизайн потенційно може скоротити витрати палива на 20% завдяки аеродинамічній формі.
Альтернативний дизайн потенційно може скоротити витрати палива на 20% завдяки аеродинамічній формі.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 146 днів. За цей час ми опублікували 27782 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?

Через наступні 30-40 років виробники пасажирських літаків відмовляться від традиційного дизайну на користь фюзеляжу, злитого з крилом, заявив в інтерв’ю Bild гендиректор Airbus Гійом Форі.
Так зване blended wing body (BWB), літаюче крило з інтегрованим фюзеляжем, — не нова ідея і вже застосовується у війсковій авіації, наприклад, для американського бомбардувальника B-2 Spirit. Але для пасажирських літаків усе ще лишається на рівні концепту.

Французька корпорація Airbus уперше презентувала такий концепт у межах проєкту MAVERIC у 2020 році. Такий дизайн потенційно може скоротити витрати палива на 20% завдяки аеродинамічній формі з меншою «змоченою поверхнею», тобто контактною площею з потоком повітря. Це могло б суттєво допомогти скоротити викиди вуглецю в авіації. Замість звичайного авіапального передбачається використовувати водень.

Літак проєкту MAVERIC передбачав розміщення двигуна над центром корпусу, що допомогло би зменшити шум. Перевагою був би просторий салон із більшим простором для ніг і ширшими проходами.

За словами Форі, дизайн BWB передбачає й деякі недоліки, такі як відсутність вікон (на ранніх візуалізаціях салону таки зобразили ілюмінатори або ж цифрові екрани замість них). Відповідно, деякі пасажири, особливо схильні до клаустрофобії, можуть почуватися дезорієнтованими.

Ще один виклик — складність забезпечити евакуацію. Крім того, що пасажири та екіпаж літака не бачитиме, що відбувається за бортом, не вдасться забезпечити аварійний вихід із середини салону.

Хоча представники Airbus неодноразово наголошували, що ставляться до ідеї BWB серйозно, а не як до забавки, терміни запуску перших зразків очікуються не раніше 2045 року. Крім уже зазначених складностей, на проєкт чекали б труднощі з сертифікацією, обмеження водневої інфраструктури та можливе неприйняття пасажирами.
Над дизайном BWB працюють і деякі стартапи — передусім Natilus і JetZero, зазначає Business Insider.
Каліфорнійська компанія Natilus, заснувана Алєксеєм Матюшевим і Анатолієм Старіковим, розробляє модель Horizon, яка б економила до 25% палива та забезпечувала на 40% просторіший салон і ширші сидіння, а також вписувалася за габаритами в наявну інфраструктуру аеропортів. Матюшев запевняє, що салон таки матиме вікна, а замість двох рядів сидінь буде три.

Інший каліфорнійський стартап, JetZero, працює над прототипом Z4, який спалюватиме на 50% менше палива. Салон вміщатиме 250 пасажирів. Торік випробували зменшену модель Pathfinder у масштабі один до восьми.

Цьогоріч напрацюваннями зацікавилася авіакомпанія United Airlines, яка інвестувала в проєкт і висловила бажання закупити до 200 літаків JetZero.

© Хмарочос | 2025
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті