Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 151 днів. За цей час ми опублікували 27816 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/NorthcrestDev

Закритий торік аеропорт Даунсв’ю біля канадського міста Торонто перетворять на нове місто, повідомляє CNN.

Перші злітні смуги аеродрому з’явилися у 1929 році. Довший час там розміщувалися виробничі потужності авіаційної компанії De Havilland Canada. Під час Другої світової війни у Даунсв’ю будували військові літаки. На початку 1990-х аеродром став базою виробника літаків і космічної техніки Bombardier. Після того, як компанія переїхала, у 2024 році аеропорт закрили. Місце зараз належить забудовнику Northcrest Developments.

Візуалізації: yzd.ca

Компанія має намір перетворити 150 гектарів колишнього летовища на новий житловий район. Проєкт назвали YZD — за кодом аеропорту. Новий район буде розраховано на 50 тисяч мешканців. 10% помешкань буде відведено під доступне орендоване житло. 30 гектарів відведуть під зелені зони.

Будівництво, яке оцінюється у 30 мільярдів доларів, має розпочатися у першій половині 2026 року й обіцяє стати одним із найбільших забудовних проєктів у Північній Америці. Триватиме забудова принаймні три десятиліття.

Візуалізації зі сторінки facebook.com/YZDToronto

Аби мінімізувати вплив на довкілля, планують зберегти якомога більше наявних об’єктів. Зокрема, не зноситимуть збудовані між 1950-ми та 1990-ми роками ангари. Натомість їх перебудують на комерційні та виробничі будівлі. Дахи зроблять зі скла та вкриють рослинами.

Візуалізації: yzd.ca
Візуалізації зі сторінки facebook.com/YZDToronto

Двокілометрову злітну смугу перетворять на парк, який сполучатиме сім мікрорайонів. Конкурс на проєктування цього парку виграла компанія ландшафтного дизайну Michael van Valkenburgh Associates (MVVA).

Зображення: northcrestdev.ca

Асфальт і бетон, які знімуть зі злітної смуги, повторно використають для покриття доріг і тротуарів.

Місце, де було збудовано аеродром, і де згодом постане парк, історично належало до Каролінського лісу. Тут пролягає Атлантичний пролітний шлях — один із найбільших у світі маршрутів міграції диких птахів.

Візуалізації: yzd.ca

У деяких інших канадських аеропортах і військових базах було виявлено так звані «вічні забруднювачі», які можуть потрапити у ґрунтові води. Фахівцям ще належить дослідити Даунсв’ю на наявність таких сполук.

Девелопер також співпрацює з данським бюро ландшафтного дизайну SLA — відомим за проєктом сміттєпереробного заводу з гірськолижним спуском у Копенгагені. ФІрма розроблятиме концепцію «міської природи».

Даунсв’ю оточено залізничною мережею та метро, тож планувальники скористаються з цієї переваги, забезпечивши пішохідність нового міста та заохочуватиме альтернативи автомобілям. Зокрема, буде мережа велодоріжок і автобусні маршрути, що підвозитимуть до метро та поїздів.

Зображення: northcrestdev.ca

Автомобілі, втім, залишаться. Фактично, єдиною повністю пішохідною зоною буде парк на місці злітної смуги. Однак планування максимально заохочуватиме пересування саме ногами та велосипедом.

Візуалізації зі сторінки facebook.com/YZDToronto

Перший етап — будівництво першого мікрорайону Hangar District на 40 гектарах, де розміститься 3000 одиниць житла, має завершитися у 2031 році.

Зображення: northcrestdev.ca

Оскільки проєкт настільки тривалий, то забудовник припускає, що з роками проєкт змінюватиметься, відповідно до нових вимог часу.

Схожі проєкти, в яких закриті аеропорти перетворюють на житлову забудову та парки, реалізують в Темпельхофі у Берліні та у «Еллініконі» в Афінах.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button