У Львові відкрили частину вулиці Бандери, за чию якість реконструкції боролися місцеві урбаністи (фото)
Підрядника змусили переробляти пішохідні переходи та лунки дерев.
Підрядника змусили переробляти пішохідні переходи та лунки дерев.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 108 днів. За цей час ми опублікували 24849 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
23 серпня у Львові відкрили після реконструкції частину вулиці Бандери – відрізок від Генерала Чупринки до Коновальця. Це вулиця з одностороннім рухом, якою проходять трамвайні колії. Повністю ремонт планують завершити до кінця року. ГО «Зручне місто» зробило огляд вже відремонтованої частини.
Ще місяць тому львівські урбаністи обурилися якістю реконструкції та вимагали переробити слабкі місця.
У тендері на проєктування відмовився брати участь «Інститут просторового розвитку», який розробив чимало міських просторів у Львові. Там порахували, що вартість розробки проєкту мала би становити понад шість мільйонів гривень. Натомість замовник Львівавтодор заклав більш як удвічі меншу суму, відштовхуючись від кошторису капремонту іншої вулиці десятирічної давнини.
Зрештою проєкт розробляв «Трамдорпроект» за 2,7 мільйона. Виконувала роботи турецька «Онур» за 210 мільйонів гривень.
У липні урбаністи розкритикували кінцевий результат і стали вимагати, аби підрядник переробив низку рішень. Так, його змусили переробити деякі переходи, піднявши проїжджу частину до рівня тротуару. Також вимагали покласти дрібну шліфовану мозаїчну бруківку замість грубої бруківки, яку використовували на дорозі.
Крім того, домоглися, аби примикання вулиць були без великих радіусів, максимально під прямими кутами, щоб автомобілі не вилітали на головну, а плавно виїжджали.
Урбаністам не сподобалося й те, що будівельники ковшами поламали гілок дерев, а лунки – затісні й у них поряд із корінням виявилися люки, стовпи й вентилі водопостачання. Іноземні консультанти радили робити лунку для дерева щонайменше у чотири квадратні метри.
Муніципалітет дослухався до цих вимог і недоліки було виправлено. Так, спершу на вході до Львівської політехніки «мала бути незрозуміла конструкція багаторівневих тротуарів», за висловом голови «Зручного міста» Юрія Тер-Арутюняна. Після перемовин будівельники залишили лише три невеликі сходинки, які майже не крадуть тротуар.
Пристовбурові лунки зробили видовженими, щоб, з одного боку, не відбирали пішохідну зону, а з іншого – деревам було достатньо місця для росту й зволоження. При цьому лунки зробили зі скругленими кутиками, що на думку Тер-Арутюняна, свідчить про увагу до деталей.
На вулиці Бандери з’явилися кишені для паралельного паркування. Раніше тут не було жодного легального паркомісця, зокрема паркувалися й поміж коліями посеред дороги.
Тротуар і проїжджу частину розмежовує велосипедна доріжка з асфальтовим покриттям. В одному місці передбачено лівоповоротну кишеню для велосипедистів.
Посадкова платформа на трамвайній зупинці піднята над рівнем проїжджої частини на 25 сантиметрів, що є стандартом для всіх оновлених вулиць Львова.
Разом із другою чергою вулиці Банери буде реалізовано проєкт громадського простору на трикутнику між двома зупинками трамваїв на перехресті з вулицею Чупринки, що його таки розробляв «Інститут просторового розвитку» на замовлення GIZ. Тут хочуть зробити місце пересадки з трамвая на прокатний велосипед або електросамокат.
Зроблять також місце для зарядки електромобілів, електророверів і самокатів. Павільйони озеленять в’юнкими рослинами.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті