Чи справді автомобілісти оплачують дороги міста своїми податками?
Головними джерелами поповнення бюджетів міст є податки, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються.
Головними джерелами поповнення бюджетів міст є податки, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 278 днів. За цей час ми опублікували 23496 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Автомобільні податки покривають утримання й розвиток вулиць міста лише приблизно на третину. Про це йдеться у блозі транспортних планувальників «Про мобільність».
Аргумент про те, що дороги нібито будуються коштом власників автомобілів, регулярно виникає у інтернет-дискусіях — мовляв, несправедливо, що транспортний податок і акциз на пальне місто витрачає на пішохідні зони та велосипедні смуги.
Однак транспортний податок у розмірі 25 тисяч гривень сплачують лише власники автомобілів віком менше п’яти років та вартістю понад 2,25 мільйона. Таких автомобілів небагато, тож питома вага такого податку в бюджетах міст — сміховинна. Для бюджету Києва це 0,11%, для Львова — 0,05%.
Щодо акцизу, то його платять усі водії, заправляючи автомобіль. Цей податок складає 40% від вартості пального. При цьому левова частка паливного акцизу потрапляє до державного дорожнього фонду, з якого держава фінансує утримання й будівництво автомобільних доріг загального користування — переважно міжміських автошляхів.
13,44% паливного акцизу потрапляє до міського бюджету, без цільового призначення «на дороги». Акциз поповнює бюджет Києва на 1,3%, Львова — на 1,4%.
Натомість головними джерелами поповнення бюджетів міст є податок на доходи фізичних осіб та єдиний податок, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються. А додаткові податки, які платять автомобілісти, йдуть переважно на міжміські дороги загального користування.
Нагадаємо також, що автомобілісти не компенсують збитки, що їх завдають місту затори, аварії, забруднення повітря й шумове забруднення тощо. Докладніше про те, що таке негативні екстерналії автомобілізації, читайте тут.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті