Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Sleeper – перший український бренд, представлений у Harrods – лондонському універмазі-мрії багатьох виробників легкої промисловості. Марка існує всього три роки.

За цей час на неї звернули увагу світові ЗМІ та знаменитості: фешн-блогерка Леандра Медин, модель Емілі Ратаковськи, співачка Ріта Ора та стилістка Вероніка Хейлбрюннер публічно підтримали марку. За кілька тижнів бренд продаватимуть ще й у американському універмазі Barneys. 

Засновниці Sleeper – Катя Зубарєва й Ася Вареца

Різдвяна історія

Історія виробництва піжам та домашнього одягу почалася з різдвяного сну Каті Зубарєвої. Екс-журналістці та медіаменеджерці модного глянцю снились піжами, а за два тижні Катя переконала свою подругу Асю Варецу шити їх разом. Зі стартовим капіталом, розміром $2000, дівчата побудували міжнародний бренд, різдвяна колекція якого завжди коштує дешевше за інші – це єдина можливість зробити подарунок клієнтам, адже на базову колекцію не буває знижок і розпродажу.

Ася нині мешкає у США і займається справами компанії там. А друга «мама» Sleeper’а, за її ж словами, Катя Зубарєва живе і працює у Києві. Попри те, що 70-80% продажів компанії відбуваються на американському ринку, офіс Sleeper знаходиться на Подолі. На вході до промислової будівлі мене зустрічає Женя, клієнтський сервіс-менеджер компанії, бо самотужки Sleeper знайти важко. Минаючи коридор, двір, кілька поверхів зі сходами я, нарешті, опиняюся в офісі бренду. Простір поділений на три умовні секції. У першій працюють швачки, тут – робочі місця з машинками, стіл для викрійки, стійки з готовим одягом та лекалами. Тут і коробки з тканинами, столик, на якому кожен товар дбайливо запаковують для відправлення покупцю. В другому залі працюють піарники, менеджери з продажів та підтримки клієнтів. Вони сидять за одним довгим столом. Позаду них у кінці зали – імпровізована фотостудія. В Sleeper щотижня приходить фотограф, який фотографує одяг для Instagram та медіа.

Третя зала – це кабінет Каті і Асі. Поки Ася відсутня, Катя господарює сама. Між усіма відділами скляні двері та стіни. На своєму робочому місці одна з «мам» Sleeper може бачити усіх учасників процесу. Її кабінет просторий і напівпорожній, тут є стілець, стіл і софа для відвідувачів. Позаду стоять дві маркерні дошки, на яких видно результати чергового брейнштормінгу команди.

Катя розповідає, що угода з Harrods – знакова подія для компанії. Зубарєва переконана: «Бути представленими в Harrods – це велика «собача медаль». Вона у нас опинилася невипадково, ми її здобули. Це результат нашої праці».

Хоча на початках Sleeper розвивався не динамічно. «Ми створювали все довго, часто за пляшкою вина. Все відбувалося в кайф. Ми повільно та дуже спокійно структурували ідеї в загальну концепцію», – розповідає Катерина. – «Розвиток виробництва піжам та домашнього одягу тривав протягом року: в січні з’явилася ідея, в жовтні провели фотозйомку першої колекції, а в листопаді запустилися. Пошиття першої колекції ми віддали на аутсорс. Якість там була жахлива». Тим не менш, другого січня Катя телефонувала Асі у Сан-Франциско з новиною, що уся партія пошитого одягу була розпродана. Дівчина пригадує, що тоді в неї на столі лежали зароблені 50 тисяч гривень. «Здавалося, ось воно – багатство», – сміється Катя. Однак попереду Sleeper’а був значно захопливіший успіх та нові перетворення.

Спочатку ідея Каті Зубарєвої та Асі Вареци полягала у створенні доступних піжам вартістю близько $80. На самісінькому початку існування бренду Катя та Ася зустрілися з представниками Helen Marlen Group. «Нам тоді сказали: «Дівчата, ви взагалі молодці. Зйомки класні, дизайн хороший, упаковка теж. Але в Helen Marlen ми не можемо продавати речі з обробкою країв тканини на оверлоці», – пригадує Катя.

Тоді різко й змінилася цінова політика компанії. Зараз піжами коштують від $200, а більшість покупців живе за океаном. «Ми прийшли тоді в офіс, і вирішили – якщо питання лише у якості, то ми змінимо якість. Якщо ринок люксу готовий нас прийняти, з нами розмовляти, нас закуповувати. Мені подобається думка, що ми стали демі-люкс брендом. Такий собі люкс для мілленіалів». Так Sleeper зреагував на потреби ринку і знайшов свою нішу.

В Україні ціна на продукцію компанії нижча, ніж у світі. Sleeper продається в магазинах Corner Concept Store та MARQUE Space у Києві, OGONEK в Одесі.

Коли йде карта

На столі у Каті лежить журнал Pink. Багато років Зубарєва була його працівницею і певний час очолювала редакцію веб-версії видання. Засновниця Sleeper пояснює: журнал подарували екс-колеги, з якими вона товаришує й досі. А в цьому випуску її включили до підбірки успішних жінок. «Для бабусі сфотографую, щоб пишалася», – ділиться дівчина.

Ася Вареца, друга засновниця Sleeper, теж потрапила у бізнес з пошиття одягу з медіа – вона працювала в журналі Elle Russia. Досвід у глянці допоміг дівчатам у просуванні. Перший успіх за кордоном прийшов завдяки Instagram та конкурсу Франки Соццані. Серед усіх претендентів, відмічених спеціальним хештегом, легендарна редакторка італійського Vogue обирала бренд місяця. Sleeper відмітив і свій акаунт, і згодом Катя отримала на робочу пошту понад 20 листів з різних європейських країн. Вона подумала, що це DDOS-атака на сайт. «Я зателефонувала Насті Івченко (ред. екс-PR Sleeper’а) і кажу: «Якась жесть, мабуть, нам поламали сайт». Вона зайшла в Instagram і кричить: «Катя, нас Франка Соццані обрала брендом місяця!». Бренд, якому було лише два місяці на той момент, не програв цю кампанію – дівчата швидко зробили розсилку по італійських ЗМІ. Думка Франки для італійської публіки важлива, так у Sleeper’а з’явилася публікація в італійському Vogue.

«Коли ти отримав публікацію в італійському Vogue, якщо ти розумієш свій продукт, вмієш його зняти і розповісти про нього – тебе будуть публікувати і в інших Vogue», – пояснює Катя.

Зараз Sleeper публікує не лише Vogue, а і Man Repeller, ELLE, Harper’s Bazaar та, врешті-решт, The New York Times, Le Figaro, The Guardian.
На питання про те як, за задумом, демократичний бренд з України став міжнародним демілюксом, Катя має свою відповідь: «У нас було кілька сценаріїв в голові. Я думаю, що це як покер. Якщо карта йде – ти нею граєш».

Ми наймаємо адекватних людей

Від моменту, як в Sleeper перестали віддавати пошиття на аутсорс, команда орендувала свій перший офіс та найняла двох швачок на постійну роботу. Це була 12-метрова кімната, де усі сиділи разом. В ній не було кондиціонеру, і влітку рятувалися одним вентилятором. Перший офіс компанії зараз видно з вікна. «Ми тоді дивилися у теперішні наші вікна і мріяли, що заробимо грошей і переїдемо сюди. Так воно і сталося».

Зубарєва керує компанією, як менеджер. Ася Вареца спілкується з байєрами, веде переговори, відповідає за візуальну складову. Відповідальність Каті – налагоджена робота усіх механізмів бізнесу.

Під час роботи у старому офісі Катя багато спілкувалася зі швачками. «У нас була швачка, яка розповідала про свою попередню роботу на фабриці «Юність». Якось вони шили одяг для Hugo Boss, приїхав наглядач від компанії і бив жінок по руках за якісь помилки». Тоді Зубарєва вирішила: в Sleeper все має бути по-іншому. За даними Каті, повертають лише 5% товарів компанії. На її думку, таких цифр більше ні в кого нема. «Довгий час швачка отримувала у нас платню більшу, ніж увесь менеджмент. Ми розуміли, якщо вона зароблятиме 6-8 тисяч гривень на місяць, то ми отримаємо неякісний продукт», – пояснює засновниця бренду.

«Мені подобається можливість розмовляти з людьми і створювати нові рольові моделі для жінок. Це жіночий бізнес взагалі. Як ми можемо бути кимось іншим, крім як бути собою?». Угоду з британським Harrods закрила 19-річна співробітниця Sleeper – Дарія. Катя цим фактом неймовірно пишається і не приховує: «Це круто бути компанією, яка дає можливість для 19-річних розумних людей у своєму резюме мати подібний факт. Мені подобається, що ми створюємо можливість, щоб кльові талановиті наші українські жінки робили справді суттєві речі».

Ті формати стосунків зі співробітниками, які є в Україні, Катю не влаштовували. «Мій досвід роботи на когось підказує, що це якась візантійська історія. Керівник, який завжди насуплений і «найобізнаніший» – в результаті людям страшно, що їх звільнять, будуть їм дорікати, ще якась маячня». Тому в Sleeper Зубарєва вирішила створити щось радикально інше. Як менеджер вона називає своєю метою щасливу результативну команду. У компанії майже відсутній плин кадрів. Зубарєва вважає, що половина справи – правильний найм на роботу, а інша – правильне управління. Якщо ці два фактори є, тоді все буде добре. Сама менеджерка дотримується принципу «довго наймай, швидко звільняй». Зізнається, до останнього вдається рідко і тільки за системні помилки. Компанії буде чотири роки, протягом двох з половиною років тут не змінюється команда виробництва та SMM, два роки працює PR. Є й нові кадри, які прийшли до Sleeper нещодавно. Ключовий критерій при прийомі на роботу – порядність. В це поняття входить пунктуальність, повага до чужого часу, дотримання власного слова, своєчасність. Та найголовніше – повага до себе.

«Ми наймаємо адекватних людей», – так просто пояснює засновниця Sleeper успіхи своєї команди. Процес найму на роботу вона порівнює з побаченням. І пояснює: без тестового завдання нікого на роботу не візьме. Є швачки, які не дотягують і до середини процесу, адже робота в Sleeper технічно не з найлегших. Катя показує верх однієї з класичних моделей піжам: зсередини всі шви заховані так, як і ззовні. Не втримується від оцінки, роздивляючись власний виріб: «Вона ідеальна!». Зубарєва переконана: талановиті речі створюються легко та з посмішкою. До цього і прагне. Вважає, якщо на робочому місці починаються істерики чи неврози – це погане управління. А, отже, вона погано попрацювала.

Бренд імені людини

Попри те, що у Sleeper вкладено багато особистого, це не бренд людини чи двох подруг. Це самодостатній автономний механізм. Катя без тіні сумніву зізнається: щойно відчує, що компанії потрібен інший менеджер – вона передасть кермо. «Я не відчуваю жодної своєї місії, крім як бути щасливою», – щиро констатує дівчина. Свою команду вона називає армією, а співробітників – друзями. Дистанції між працівниками і керівницею не помітно.

Зубарєва переконана, що окремо всі в Sleeper дуже маленькі, навіть вона сама. Але разом кожен може розкритися, і результат роботи буде яскравим. Часто Катя проводить зустрічі з працівниками сам-на-сам. Зокрема, щоб переконатися, що кожен відчуває свою необхідність компанії.

Реалізація «хочучок» своїх колег допомагає досягти синергії. В колективі панує правило «Коефіцієнт драми – 0%». Інтриги, небажання допомогти колегам, перенесення особистих проблем в колектив – це підстави для звільнення.

Суто «українських бізнес-труднощів» Sleeper, за словами Каті, не відчув. Дівчина переконана: в нашій країні всі постійно нарікають. А вона не може ні на що жалітися. Зубарєва взагалі вважає, що Sleeper міг статися де завгодно, в будь-якій країні. «Наше покоління має розширені погляди на світ. Ми зараз всі сидимо тут, а продаємося у головному універмазі Лондона. Крутіше не буває». Більшість учасників команди Sleeper, як і сама Катя, багато подорожували, працювали за кордоном. Тому вони не з тих, хто ставитиме чекін в аеропорту. «Я ні чим не відрізняюся від дівчинки з Іспанії, Болівії або Америки. Ми знаємо англійську, читаємо англомовні книги та сайти. Відсутність в голові кордонів – звучить примітивно, але я розумію, як це суттєво», – пояснює бізнесвумен.

Секрет успіху власної справи Катя формулює просто: «Нам ніхто не сказав, що це важко. Тому Sleeper був і є без надриву. Для мене це важливо. Я люблю, коли все по кайфу». Жодної спеціальної освіти у засновниці Sleeper Катерини Зубарєвої нема. Себе вона називає панком. За плечима диплом Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка та рік навчання на теології в Інституті релігійних наук Фоми Аквінського. Сама Катя працює з 16 років, її партнерка Ася – з 14. «Праці ми не боїмося», – сміється дівчина.

«Коли люди замислюють щось, їм спадає на думку цілий ряд запитань: а раптом, а як. Це питання-кровопивці, які висмоктують енергію. Вміння не вступати в діалог з собою – це моя суперсила. Мене цьому Ася навчила», – ділиться Зубарєва.

Для тих, хто любить життя

Бренд Sleeper, у першу чергу, про культуру буття. «Я періодично дивлюся в Instagram на наших клієнток. З більшістю з них я б хотіла сходити на обід», – зізнається Катя. Слов’янські жінки, на думку Зубарєвої, з перших своїх зароблених $3000 підуть куплять сумку, тобто навісять на себе інший «соціальний маркер». А одяг Sleeper радше для тих, кому небайдуже як виглядати і як жити, коли ніхто не бачить. «Ми про жінок, які дуже себе люблять, в здоровому розумінні цього слова. Ми працюємо для тих, хто любить життя і вміє жити «професійно», – пояснює Зубарєва. Нашою метою було створити річ класу А. Менеджмент розуміє: демонструвати її потрібно там, де вона може бути гідно оцінена.

Наразі Sleeper працює в форматі онлайн-магазину, а також постачає свої товари великим дистриб’юторам. До Harrods був досвід співпраці з рітейлером Moda Operandi. Відкривати свій шоурум в Sleeper не поспішають.

У самої Зубарєвої лише дві піжами свого бренду. «Якось взяла додому халат, навіть не розпакувала, якраз такий потрібен був для зйомки, віддала назад», – розповідає дівчина.

Нещодавно відбулося оновлення базових моделей. Тепер у піжам є манжети с відворотом на ґудзиках, а брюки стали вільнішими по крою. Тривалість розробки нової колекції залежить від ситуації. Зараз планують випустити її за три тижні. З моменту замовлення товари потрапляють до покупця в середньому за тиждень. Весь товар шиється вручну і ніколи не лежить на складах. Виробництво однієї одиниці одягу триває вісім годин. На одне замовлення відводять 4-5 днів, щоб не сталося накладок на виробництві. Ще протягом двох днів одяг Sleeper доставляють по світові. За два роки замовлення компанії зросли майже на 200%. Далі планують більше.

Майбутні цілі бренду його засновниця не розголошує. Катя Зубарєва згадує єврейську мудрість: щастя має бути тихим, щоб не вкрали. Однак чітка мета завжди має бути. Цифри, на думку Зубарєвої, єдине, на що можна опиратися. «Корабель, що не має мети, навряд чи прийде до хорошого порту», – пояснює Катерина.

Усі фото надані командою Sleeper.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 279 днів. За цей час ми опублікували 23497 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button