Двері зачиняються, і ви опиняєтеся у незнайомій кімнаті. Бачите вихід, але не маєте ключа. Гра починається. Є рівно 60 хвилин, аби вибратися. Щоб вийти, потрібно відгадати загадки і знайти правильний ключ. У кімнаті є безліч потаємних механізмів, аби використати їх, знадобиться логіка, кмітливість та уважність.
Це зовсім нестрашно. Просто вас замикають у кімнаті, і потрібно роз’язати ряд задач, аби вийти. Спочатку ескейп-руми існували у вигляді комп’ютерних ігор. Першою класичною грою такого типу вважається MOTAS. Вона розроблена гейм-дизайнером Яном Альбатрусом у 2001 році. Але гра не стала популярною, через недостатній розвиток мережевих технологій. Справжню популярність жанру “вихід з кімнати” приніс японець Тошиміцу Такагі. У 2004 році він створив Crimson Room. Гра була безкоштовною, а в її основі лежали флеш-технології. Тобто можна було грати онлайн. На вихід наступної гри – Viridian Room – фанати вже чекали з нетерпінням.
Суть гри проста. Ви опиняєтеся у пустій кімнаті, з мінімалістичним інтер’єром. Зазвичай, тут є ліжко, столик, тумбочка, шафа та декілька елементів декору. Ви бачите замкнені на замок двері. Щоб вийти, потрібно знайти ключ, попередньо відгадавши низку загадок.
Згодом ескейп-руми перебралися з віртуального простору у реальність. Перші кімнати такого типу почали створювати у Щвейцарії та Угорщині. Родоначальниками таких квестів вважаються компанії Parapark та AdventureRooms. Згодом ігри поширилися у Великобританії та США. Декілька місяців тому перша кімната такого типу з’явилася у Києві.
Команда квесту “Зачинені”
Віталій – відповідальний за написання сценаріїв для ігор
Олександр – відповідальний за сайт і технічне забезпечення кімнат
Яна – дизайнер
Наталія – відповідальна за організаційні моменти
Ідея
“Зачинені” – перша квест-кімната в Україні. Перш ніж її створити, організатори сім років грали у квести, і п’ять – писали сценарії для ігор. Якось вони дізналися про існування квест-кімнат. Згодом – успішно вибралися з ескейп-руму “Клаустрофобія” у Росії. Потім виникла ідея створити щось подібне в Україні.
[metaslider id=685]
“Зачинені” поки що складається з двох кімнат: “Сон художника” та “Кінотеатр”. Перша працює майже три місяці, мінімальна кількість часу, за який звідси вибиралися – 20 хвилин, друга – два тижні, з неї найшвидше виходили за 35 хвилин. На створення кожної кімнати у середньому витратили близько двох місяців. Автори проекту зазначають, що до сценарію для кожної кімнати намагаються включати “пошуковий елемент”. Коли людина знаходить певний предмет, вона усвідомлює, що рухається у правильному напрямку, і це її бадьорить.
Як все влаштовано?
Щоб вийти з кімнати, гравцям надається 60 хвилин. Команда проекту зазначає, що за такий час квестер працює максимально ефективно. Після того, як спливає година, значно знижується рівень уваги, або стає нудно. При написанні сценарію звертають увагу, щоб була необхідна кількість загадок, відгадувати які буде однаково цікаво як квестерам, так і звичайним гравцям. Організатори не змінюють сценарій у кімнатах, створюють нові.
У команді може бути від двох до чотирьох гравців. Протягом квесту можна користуватися підказками. Автори “Зачинених” зазначають, що звичайний квест – це змагання, а їхня квест-кімната – ні. Її створили, аби люди отримували задоволення від гри. Якщо команда не встигає вийти з кімнати, відповіді на загадки ніхто не розголошує. Можна зіграти ще раз. Наразі кожна п’ята команда не встигла пройти квест.
“Наш принцип – дивувати людей. Тому ми створюємо певну кількість технологічних речей, які дивують. Для цього ми використовуємо датчики, мікроконтролери та іншу електроніку. Коли людина вчинила необхідну дію, вони запускають мехінзм. Такі речі є у кожній кіманті. Але найбільше ми сконцентрували увагу на технічній частині у третій кімнаті – “Лабораторія”. Потрапивши туди, гравець усвідомить, що це справжня лабораторія. Наразі ми почали тестувати нову кімнату. Вже найближчим часом “Лабораторія” має запрацювати.”
Найбільшу популярність такі кімнати отримали в Азії. Там гравці полюбляють знаходити ключики, потаємні двері та скриньки. У європейців дещо інші вподобання – аби кімната мала гарний дизайн та була оснащена технологіями. На пост-радянському просторі полюбляють думати. Гравцям подобається розгадувати головоломки. Українська аудиторія: люди віком 25-30 років. Спочатку було багато працівників з IT сфери. Частка професійних квестерів навіть не складає половини всіх гравців. Найчастіше грають люди, з квестами не пов’язані. Часто приходять цілими сім’ями. Буває й так, що сорокарічний син або донька приводить своїх батьків.
Траплялися і смішні випадки. Зокрема, прийшла грати команда з чотирьох осіб. Один чоловік, опинившись у кімнаті, сказав: “Клас, ліжко”. Ліг на нього, одягнув капелюха, і так пролежав протягом усієї гри.
Що далі?
Зараз у цьому ж місці команда проекту планує відкриття третьої кімнати – “Лабораторія”. Вже працює ескейп-рум на перетині вулиць Паньківська та Микільсько-Ботанічна, ще один буде на вулиці Саксаганського, а наступний – в районі Караваєвих Дач. Для останньої кімнати організатори планують орендувати бункер.
вулиця Володимирська 82А
Час роботи: 11.00 – 23.00
Вартість: Пн – Пт до 18.00 – 400 грн з команди
інший час – 500 грн з команди
Вікові обмеження: від 8 до 14 років – у супроводі дорослих
від 14 років – без обмежень
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті