Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Разом з архітектурною Студією Парасоль ми продовжуємо цикл статей, присвячений переоблаштуванню «Двору Правди» у мікрорайоні Виноградар. Цього разу мова піде про нью-йоркський досвід створення публічних просторів та роботу з громадою, який можна використовувати і в українських реаліях.

Восени 2012 року Управління транспорту Нью-Йорку перекрило проїжджу частину та автостоянку біля Корона плази, таким чином, готуючи територію до нового громадського простору в районі Куїнс. Весь проект реконструкції площі був чітко спланований та тісно пов’язаний з місцевими громадами, які були не лише ініціаторами проекту, але й мали неабиякий вплив на нього під час реалізації.

Screen-Shot-2015-02-23-at-12.58.55-PM

Службова дорога, що потім стала громадським простором, розташована між 104 та Національною вулицями, неподалік від авеню Рузвельта. Вона відокремлювала місцеві магазини від невеликого зеленого простору, де росло декількох кущів та дерев. По цій дорозі за день проїжджало менше сотні автівок, а у сквері не вистачало сидячих місць та інших зручностей, щоб ним можна було користуватися. Поруч знаходиться залізнична станція, через що авеню Рузвельта має насичений пішохідний трафік вздовж вузького тротуару. Тим не менш, район користувався популярністю серед місцевої громади і використовувався для щотижневого Грінмаркету та різноманітних місцевих подій. В околиці знаходиться мало відкритих просторів, тому спільнота вже давно поклала око на вдосконалення Корона плази.

У розвитку проекту брали участь декілька місцевих організацій, зокрема, Художній музей, команда якого доклала  чимало зусиль для створення нового простору. Проект підтримали і місцеві мешканці та підприємці. Щоб поширити інформацію про реконструкцію території, провели бесіди з водіями вантажівок, що незаконно паркувались, організували громадські обговорення. Проект передбачав видалення 26 паркомісць, і подібне рішення мешканці могли оскаржити. Однак, завдяки хорошій роботі з громадськістю та правильним поясненням існуючих проблем протестів проти такого рішення було небагато.

Screen-Shot-2015-02-23-at-12.58.33-PM

Одим зі способів розказати громаді про проект стало встановлення шести знаків. За допомогою них розповідалось про покращення, які планується впровадити на території. Кожен зі знаків мав декілька важливих елементів: конкретну проблему, яка заважає площі стати повноцінним громадським місцем; діагарму, що вказувала на вплив проблеми на територію; опис проблеми, та способи її вирішення; напіпрозору схему, що накладалась на реальний простір, завдяки якій пішоходи мали можливість побачити візуалізацію майбутніх змін. Всі проблеми та питання, про які розповідалось на знаках, отримали протягом досліджень проведених на площі. Питання мали на меті краще зрозуміти спільноту, яка буде використовувати площу, та дізнатися її побажання.

Screen-Shot-2015-02-23-at-12.58.46-PM

Лише після проведення дослідження та поширення інформації серед мешканців і погодження проекту, розпочалося його впровадження. У дизайні використовувалися тимчасові матеріали, щоб впровадити проектні рішення за короткий час та мати можливість все легко повернути назад, якщо виникнуть негативні відгуки у мешканців. Всю територію вкрили епоксидною смолою з гравійною сумішшю граніту та переробленої порцеляни. Завдяки такому матеріалу поверхня отримала світлий колір, який відбиває світло ввечері та сворює безпечну атмосферу. Окрім того, вона лишається менш слизькою під час ожеледі та дощу.

Screen-Shot-2015-02-23-at-12.59.11-PM

Для запобіганню в’їзду на площу автомобілістів використовуються гранітні блоки зі старого мосту Вілліс авеню. У проекті бередбачено проїзд для аварійних машин з доступом до пожежних гідрантів та будівель. Для зручного відпочинку по  території розставлені переносні столи та стільці.

Текст: Максим Головко

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 267 днів. За цей час ми опублікували 23421 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button