«Культурний код міста»: розвиток креативної економіки

Дата публікації: 25.6.2015 Розділ: Практики

19 та 20 червня відбулась перша подія, організована проектом «Код міста»: арт-хакатон «Культурний код міста». Протягом двох днів учасники івенту слухали виступи експертів у галузі культури, архітектури та міського розвитку та розробляли прототипи майбутніх проектів у командах.

Про програму

«Код Міста» — це довгострокова програма, що втілюється на перетині інтересів людей культури, аналітиків, бізнесів, а також державних діячів, які займаються розвитком міст. Здійснення програми координує громадська організація Garage Gang, яка є автором платформи соціальних інновацій Biggggidea.

Програма діятиме не тільки в Києві, а ще у декількох містах України. Окрім арт-хакатону «Культурний код міста», у рамках проекту також буде проводитись урбаністичний практикум «Реальність міста» (у Києві він відбувся в рамках фестивалю PRO МІСТО). Окрім цього «Код міста» має представити інструмент аналізу міста «Навігатор сталості».
Таким чином, організатори сподіваються пов’язати різні зацікавлені у розвитку міста сторони, об’єднати їх та надати інструменти для спільної комунікації і розробки проектів. У своїй роботі представники ГО Garage Gang керуються працями дослідників міста, культурологів та антропологів, серед яких важливе місце займає Річард Флорида автор терміну та однойменної книги «Креативний клас». Організатори «Коду міста» стоять на позиціях створення в містах осередків розвитку креативної економіки — хабів, де представники креативних професій можуть спілкуватись, працювати, обмінюватись ідеями та створювати спільні проекти.

art-hakaton-main

Про хакатон

«Культурний код міста» відбувався у приміщенні фонду “ІЗОЛЯЦІЯ”, IZOLAB. У перший день хакатону, перед початком роботи команд, які мали розробити за ніч прототипи своїх проектів, для учасників провели серію лекцій та дискусій на теми, пов’язані з розвитком міста та культури у ньому. Так, налаштувавши на потрібний лад групи, розпочалась робота, яка тривала усю ніч. Проекти мали бути спрямовані на розвиток культури у місті, на креативну економіку та об’єднання зусиль культурних ініціатив.

Наступного дня усі проекти були презентовані, а переможці отримали призи: за І місце – 34 000 гривень, за ІІ місце – 14 000 гривень і за ІІІ місце – 4 000 гривень. Журі мало обрати переможців за наступними критеріями: інноваційність, екологічність, емпатійність (співчуття та співрозуміння іншого), впливовість, стійкість (у сенсі sustainability), зрозумілість, естетичність.

art-hakaton-1

 

Про переможців

ІІІ місце отримав проект Urbanavt. Це концепція перетворення студентського містечка КНУ ім. Т. Шевченка у Києві на кампус європейського зразка. Почати автори планують з проведення фестивалю, яким хочуть залучити гроші на перші зміни.

ІІ місце дісталось проекту City Faces Map. Це ідея створення інструменту для вираження свого міста через інтерактивну 3D мапу міста чи його частин, яка може змінюватися під впливом мешканців міста, та відповідна експозиція в реальному музеї.

І місце отримали організатори простору “ВІЛЬна ХАта” у Краматорську. Вони презентували ідею заповнення контентом так званих публічних просторів, значення якого розкривається через такі просторові структури, як парк, площа і вулиця. Запропонували покроковий механізм перетворення цих місць на комфортні простори для людей із залученням волонтерів, інших відкритих ресурсів за умови постійної комунікації з власниками територій та врахуванням думки місцевих жителів.

Опублікувати в соцмережах

Підтримати проект

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!