Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Чи помітили ви, як раптом, по всьому світу почали з’являтися міські велопрокати? Здавалося б, проста концепція, яка стала популярною у світі всього за декілька років. Ця історія саме про те, як швидко може поширитися чудова ідея у поєднанні з правильними технологіями і декількома вирішальними збігами.


1965

bike-5

Група активістів у Амстердамі презентувала проект Witte Fietsen або Білі Велосипеди. Це були десятки велосипедів, пофарбованих у білий колір і залишених на вулиці у вільному доступі для тих, хто захоче ними скористатися, а потім віддати наступній людині. Після численних випадків крадіжок або пошкоджень велосипедів програму швидко закрили.


1995

Пройшло 30 років,  перш ніж інше велике місто спробувало повторити спробу втілити масштабну програму публічного велопрокату. Програма «Міські велосипеди» (City Bikes) у Копенгагені дозволяє містянам отримати доступ до велосипедів, встановлених у певних місцях по всьому місту, за допомогою системи монет. Не зважаючи на очевидні покращення у системі, у порівнянні з Амстердамом, крадіжки та вандалізм все одно заважали роботі прокату.

bike-4

1996

Bikeabout —  невелика система спільного користування велосипедами, яка була розрахована на студентів університету Portsmouth у Великобританії. Це перша спроба вирішити проблему крадіжок шляхом магнітних карт — користувач мав провести індивідуальною магнітною картою повз апарат, перш ніж взяти велосипед. Це дозволяло відслідковувати, які з велосипедів не були повернуті.


1998
Поїхали разом!

bike-6

Vélo à la Carte у французькому місті Ренн була реалізована як перша масштабна система вело-шейрингу з використанням магнітних карт та RFID технологій. Це була партнерська ініціатива між муніципалітетом Ренну та Clear Channel. Так звана рекламна кампанія, за допомогою якої розробили та популяризували нові Smart Bike технології. Програма пропонує безкоштовно взяти велосипед напрокат. Усього залучено 200 роверів, які розміщені у 25 пунктах.


2005

Інша рекламна кампанія, реалізована JCDecaux у партнерстві з муніципалітетом Леону. Покликана запустити Vélo’v — схожу систему «розумних велосипедів». Цього разу було залучено півтори тисячі роверів.


2007

Натхненний меншими сусідами, Париж запускає систему Vélib, яка складається з 6000 велосипедів і всесвітній велорух починає зростати. До кінця 2015 року у Парижі буде близько 18 000 велосипедів.

У Барселоні сервіс Bicing стає першим кроком до вело-шейрингу і швидко призводить до велобуму. До 2013 року 132 іспанських міста матимуть подібну систему шейрингу.

bike-3

2008

Washington, D.C впроваджує Smart Bike DC — першу сучасну пілотну програму вело-шейрингу у США, яка складається з десяти станцій та 120 велосипедів.Так само, як і у Барселоні тут використовувалися технології Clear Channel, розроблені для Vélo à la Carte у місті Ренн.

У Монреалі державна компанія, відома як Bixi запускає вело-шейринг з власною інноваційною системою проти викрадень.

У Гуанчжоу впроваджують свою систему вело шейрингу, яка складається з 2800 велосипедів. Зараз вона одна з найбільших у світі, у ній 78 000 роверів.


2009

bike-7

Bixi на повну міць запускається у Монреалі і поширюється у Північній Америці, Австралії та Лондоні. Але її фінансове положення все одно нестійке.


2010

Вашингтон D.C запускає Capital Bikeshare, у якій рання система замінена на Bixi технології.

Міннеаполіс разом з програмою Nice Ride так само, як і Денвер з — B-cycle є двійкою головних поширювачів вело-шейринг технології.

Вело-шейринг технологія поширилася по усьому світові.

Гуанчжоу відкриває програму, яка інтегрована у транспортну систему міста, і розроблена, аби вирішити нагальні транспортні проблеми. Мехіко запускає програму Ecobici. Буенос-Айрес запускає невелику систему вело-шейрингу, яка є найпершою у Південній Америці.

У Лондоні мережа велопрокату нараховує 6000 роверів. Вона часткова оплачена спонсорами і широко відома, як Boris Bikes, названа на честь мера Лондона Боріса Джонсона.

bike-2

2013

Нью-Йоркська система вело-шейрингу нараховує 6000 роверів. Це перша система такого роду, яка фінансується не з державних коштів, а з грошей спонсорів.

Чикаго і Сан-Франциско також запустили цього року подібні програми. Загалом у 2013 році кількість велопрокатів зросла на 60% в усьому світі. Кількість велосипедів у у точках прокату по світу нараховує 700 000 одиниць.


2014

Після року фінансових проблем монреальська компанія Bixi оголошує себе банкрутом і переходить у руки нового власника. Системи, які користуються цією технології й надалі можуть знаходити для себе постачальників.


2015

Глобально, кількість велосипедів у системі вело-шейрингу по світу нараховує один мільйон. Китай, безсумнівно, є лідером по величезній кількості велосипедів.

Разом з близько 900 системами вело-шейрингу, введеними в експлуатацію по усьому світу, стають все більш доступні дані — результати досліджень про їхню ефективність та доступність.  
bike-1

Оригінал статті на Citylab

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 246 днів. За цей час ми опублікували 23266 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button