Київська влада планує закупити застарілі трамвайні вагони

Дата публікації: 22.12.2015 Розділ: Новини

В столиці спалахнув черговий «трамвайний» скандал навколо одесько-дніпропетровського виробника «Татра-Юг». Влада Києва планує закупити технічно застарілі вагони в 2,5 рази дорожче від їх реальної вартості. Громадські активісти проводять власне антикорупційне розслідування.

11.12.2015 КП «Київпастранс» акцептувало пропозицію ООО “Татра-Юг” на купівлю п’яти трамвайних вагонів типу К1М. Ми знайшли закупівлю на порталі e-data за кодом ЄДРПОУ одержувача 34507118. Вартість одного вагону склала 12,888 млн. грн. При тому, що 26.10.2012 «Київпастранс» підписував договір на постачання семи таких самих вагонів, проте вартістю 4,9857 млн за один вагон. З невідомих причин договір про постачання вагонів так і не було виконано.

17025619586_1d0fb6559a_k

Фото: flickr-user Bert Kaufmann

«Купівля вагонів “Татра-Юг” за завищеною в 2,5 рази ціною є нічим іншим, як марнотратством з яскраво вираженою корупційною складовою. Замість якісної сучасної техніки київські чиновники і ділки продовжують займатися сумнівними закупівлями неліквідної техніки. Вони досі думають, що в євпропейській столиці такі речі їм зійдуть з рук», – зазначає Христина Морозова, «ДемАльянс».

Згідно із заявою “Татра-Юг”, їх трамваї локалізовані на 95%, тобто практично всі деталі виробляються в Україні. Тим паче здорожчання продукції в 2,5 рази є незрозумілим. Для порівняння: тролейбуси за аналогічний період подорожчали менш ніж в два рази, при тому, що левова частка комплектувальних матеріалів — імпортна, а значить, прив’язана до курсу долара.

Запропоновані Києву вагони були виготовлені значно раніше, в мережі є відеоматеріал, зроблений ще у 2013 році, на якому видно десятки вагонів, що стоять у виробничих цехах “Татра-Юг”. З того часу жоден вагон цього типу не був проданий. За виключенням єдиної одиниці іншого типу — К1 (без низькопідлогової вставки), який придбали для Дніпродзержинська.

Трамвайні вагони К1М  — технічно застаріла модель, яка не відповідає сучасним вимогам якості рухомого складу. Всередині салону встановлені травматично небезпечні сходи, малопристосовані для людей з інвалідністю. Дані вагони планується спрямувати на трамвайну лінію на лівому березі Києва, де налічується лише пара одиниць трамваїв з доступним рівнем підлоги, що є неприпустимим для європейської столиці. З іншого боку, за  64,44 млн грн можна було б купити півсотні вживаних європейських трамвайних вагонів не гіршої якості.  

Текст: Христина Морозова

Опублікувати в соцмережах

Підтримати проект

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!
  • Олександр Мельник

    Стаття абсоютно далека від реалій і є нічим іншим, як продовженням атаки на єдиного українського виробника нових трамваїв.

    Трамваї компанії “Татра-Юг” – це сучасні і високоякісні вагони, які за своїми характеристиками відповідають європейським аналогам. Трамваї цього вітчизняного підприємства експлуатуються в двох десятках українських міст, і експлуатаційні компанії підтверджують їхню високу якість. Наприклад, в Києві аналогічні вагони є лідерами серед всіх типів вагонів, що є в столиці, по всіх показниках. Якість виробництва трамваїв “Татра-Юг” підтверджена міжнародним сертифікатом ISO 9001.

    Вагони з низькопідлоговими вставками використовуються в багатьох розвинених країнах світу. Уявлення про 100% низькопідлоговість європейського трамвайного парку – рекламний міф одного з конкурентів, який наразі, окрім агресивної рекламної кампанії, нічого виготовляти ще не вміє. В Європі не більше третини всіх трамваїв мають низьку підлогу. А транспортна інфраструктура при цьому в рази якісніша за українську.

    В Україні використання вагонів з частково низькою підлогою є єдиним доступним рішенням для усунення бар’єрів для маломобільних людей. Конструкції і стан вітчизняного шляхового господарства не дозволяють використання повністю низькопідлогових вагонів. В Києві є 3 такі трамваї, і вони майже не експлуатуються, бо не відповідають ДСТУ, не можуть обслуговуватися і часто ламаються. До того ж, міська інфраструктура не готова до створення безбар’єрного простору. Вагони “Татра-Юг” з частково низьким рівнем підлоги обладанані спеціальними місцями для людей у візку, але ці люди не мають доступу на перон, бо часто відсутні елементарні з’їзди та пандуси.

    Крім того, “Татра-Юг” – це взагалі єдиний реальний виробник нових трамваїв в Україні. Всі інші підприємства мають дуже низьку вітчизняну локалізацію і займаються лише викруточною збіркою вагонів з імпортних деталей, або роблять вагони зі старих деталей.

    Вагони, які були виготовлені компанією “Татра-Юг” в 2013 році, були зібрані для Києва. Але місто без пояснення причин відмовилося від виконання своїх контрактних зобов’язань, залишивши підприємство з вагонами спеціальної конструкції згідно столичних побажань і кредитами, взятими для виконання цього замовлення. Тому дуже дивна вимога лишати старі ціни на трамваї, коли гривня знецінилася за цей час втричі.

    З цього можна зробити висновок, що дана стаття не має на меті пошуку справедливості і користі для киян. А є лише продовженням піару одного з конкурентів, який не може похвалитися власною продукцією, тому поливає брудом конкурента.

  • Степан Лопата

    Татра-Уг по дизайну і матеріалам застрягли десь в кінці 90-х, хоча їх ремонтувати можуть слюсарі з похмелюги.

  • Алина Крамар

    Ця стаття напрвлена на знищення вітчизняного виробника, з метою дати замовникам і виконавцям цієї статті наживитися на поставці імпортних трамваїв, до них, до речі, і “Електрон” Львівський відноситься бо комплектуючі у них закордонні.
    Тут навіть і прізвище Морозова, нагадує дежавю….

  • Таня Носенко

    Найголовніше, що Татра-Юг до кінця року виконало всі свої зобов’язання. А от “пропіарений” Електрон із 7 вагонів поставив тільки 1, та й той невідповідає стандартам. Автор і замовники такої статті лише сприяють знищенню українських підприємств (яким в такий час і так не легко). Вам має бути соромно!