Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

17 та 18 вересня у Києві вперше перекрили Бессарабский проїзд – невеличкий провулок, що з’єднує вулиці Велику Васильківську та Басейну. Створення тимчасової пішохідної зони відбулось в рамках Європейського тижня мобільності. «Хмарочос» пише про попередні результати експерименту та розмірковує над подальшою долею нового пішохідного простору.

Бессарабский-переулок-(1)

Бессарабський проїзд з припаркованими авто у звичайний день

На два дні частина Бессарабки стала пішохідною вулицею. Тут облаштували освітньо-ігровий майданчик для дітей, велопрокат, точки для спілкування про міську мобільність від громадських організацій, співробітники турецького ресторану винесли стільці, столи та парасольки і зробили літній майданчик для своїх гостей. Але найголовніше – пішоходи могли спокійно потрапити з вулиці Басейної на Бессарабську площу, не користуючись підземними переходами та не перебігаючи проїжджу частину з ризиком для життя й здоров’я. «Пішохідність» гарантували два екіпажі патрульної поліції. Щохвилини пішохідною зоною, як транзитом, користувались десятки людей. Власне, насамперед для покращення пішохідних зв’язків цей експеримент і проводився. Якщо ще зробити «зебри» та переходи, що регулюються світлофором, з інших боків ринку, то будь-хто зможе легко потрапити на Хрещатик, не псуючи нерви собі й водіям. Але це тільки початок історії. Нова пішохідна вулиця оголила декілька проблем, які ще належить вирішити.

DSC_0471

Столики турецького ресторану на Бессарабці

На Бессарабский проїзд виходить декілька кафе і ресторанів, два магазини, Pinchuk Art Centre, один з входів до Бессарабського ринку та прохід до ТРЦ «Арена City». Приблизно за тиждень до акції майже усіх з цього списку було попереджено про дводенну подію та запропоновано долучитися до її організації. Вочевидь, ця інформація не була донесена до торговців й продавчинь на ринку – у суботу вдень вони зібрались та почали вимагати у організаторів пішохідної зони, щоб ті негайно завершили акцію і дали припаркуватись на вулиці клієнтам ринку. Крім того, поліцейські заборонили продавцям розвантажувати товар біля виходу з ринку. Справа в тому, що на Бессарабці «статусно» купляти продукти. Тут отоварюються публічні особи, бізнесмени, політики, їхні дружини чи чоловіки, а також кухарі. Тому продавці обурилися, що біля ринку зникла парковка (треба зауважити, що зазвичай на цій вулиці стоїть кілька десятків припаркованих авто), а отже їхні поважні клієнти поїхали за продуктами у інше місце, де не треба паркуватись за кількасот метрів і проходити їх пішки посеред міста, хоча поряд є підземний паркінг «Арени» та парковка біля «Мандарин Плаза».

DSC_0467

Конфлікт торговців ринку з організаторами пішохідної зони

Коротше кажучи, виник класовий конфлікт. З одного боку це торговці Бессарабського ринку, які продають продукти харчування, власники магазинчиків всередині будівлі й їхні клієнти, які одного дня не з’явились; а з іншого боку – кияни, які хочуть пішохідні зони, демократизацію міського простору і ходять на Бессарабку за фалафелем, а не за м’ясом, рибою чи фруктами. Виник він через невдалу комунікацію – до директора ринку донесли інформацію про експеримент з пішохідною вулицею, а до продавців – ні. Вирішити проблему можна шляхом консенсусу – створенням парковки з обмеженою кількістю місць поряд з ринком для однієї аудиторії, і облаштуванням повноцінної пішохідної зони з озелененням та відповідною інфраструктурою для іншої.

DSC_0459

Дитяча зона на Бессарабці

Про це пише один з організаторів події, журналіст та урбаніст Григорій Мельничук, у своєму підсумковому пості у Facebook: «Вже зрозуміло, де потрібно робити наземні переходи. Вже зрозуміло, як влаштувати клієнтську парковку для Бессарабського ринку – про неї говорять і директор, і торговці. Та й ще для декількох парковок знайшлося місце. Вже зрозуміло, де зробити стоянку таксі – пам’ятайте, що це таке? А на Бессарабці була така. Зрозуміло, як позбутися “маргінальності” у просторі перед центральним входом у ринок. Зрозуміло, де висадити дерева – не забуваємо, що Бессарабка – зона екологічного лиха через забруднення повітря автомобілями. Нарешті, зрозуміло, як інтегрувати різні спільноти площі – це дійсно місце контрастів, і тут важливо, щоб різні люди й активності доповнювали один одного, а не конфліктували».

Залишається тільки сподіватись, що під час експерименту всі негативні моменти були враховані, і незабаром вийде розпорядження КМДА про постійне перекриття проїзду на вихідні. Важливо також, щоб цим простором займалась команда, яка б наповнювала місце життям, робила дослідження, займалась учасницьким проектуванням, щоб динамічна Бессарабка була зручним громадським місцем для всіх спільнот міста, які в цьому зацікавлені.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 247 днів. За цей час ми опублікували 23271 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button